Någon med flera MF bakom sig, och är gravid/fått barn?
Hej! Någon erfaren som är gravid/fått barn efter flera MF i rad, behöver era råd! Vad finns att göra? Vad kan vara fel? Vilka undersökningar ska man be om att göra? Finns det mediciner? :( kan det orsakas av underliggande sjukdomar? (Läst lite om sköldkörtel, immunförsvar men har aldrig riktigt fattat vad det innebär) har fått två tidiga MF efter varandra(de två gånger jag har varit gravid någonsin), har hört att man måste få MF 3 gånger innan man utreder det? Måste man verkligen vänta tills man får ett tredje MF? :( fick mitt andra MF nu i helgen och har inte pratat med kliniken än om hur vi vill gå vidare. Jag vet bara att jag vill ha lite kött på benen innan jag pratar med dom. Det verkar ju som att jag inte har svårt att bli gravid, utan att det svåra är just behålla det. Jag tror chansen inte är så stor att ha otur två gånger i rad men visst kan det vara så. Men jag vill inte riskera ett tredje MF :( det tar både på tid och psyke. Jag går privat på en ivf klinik, har PCO och är 25. Första gången (2dagars odlat, färskförsök) fick jag bara svaga positiva graviditetstest, dom ökade men väldigt onormalt sakta. I v6+3 fick jag MF. Tog progesteron vagitorier i 3 veckor efter ÄP. Andra gången (5dagars odlat, FET) fick jag starka positiva graviditetstest som ökade i styrka normalt, men fick MF i v4+4. Tog progesteron vagitorier + Femanest (östrogen som gör slemhinnan i livmodern tjock) 3 gånger per dag. Så för min del känns ju det rätt så... Hopplöst för man tänker att man ändå har ätit mediciner för att motverka det, och ändå så händer det... Hoppas det finns någon därute som kan dela med sig av sina erfarenheter! Skulle vara jätte jätte TACKSAM!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-09 15:54
Sorry! Såg nu att radbrytningen inte fungerade! Skriver från en ipad.