Tonårsmorsan skrev 2012-10-09 14:14:54 följande:
Ursäkta men jag tror du blir utnyttjad här. Är ni verkligen sambos? Är du säker på att han verkligen älskar dig ... eller försöker han bara ragga upp en dum svensk tjej för att få uppehållstillstånd? Ursäkta om jag är lite synisk men jag har sett det på nära håll så många gånger. Väldigt många försöker ragga upp någon bara för att få uppehållstillstånd och så fort de bara kan så dumpar de sen den personen.
Alltså är ni sambos så har du viss skyldighet att försörja honom om han anger er kärlek som orsak till uppehålls tillståndet. Om ni separerar så måste ni dela hemmet lika enligt sambolagen. Har du koll på den? Hur bor ni? lägenhet, bostadsrätt osv?
Jag tror inte du kan bli anklagad för något så länge du inte ljuger för Migrationsverket... men å andra sidan kommer din vän antagligen inte så stanna om du inte gör det...
Hej!
Jag vet också att många blir utnytjjat och det är inte acceptabelt och jag vill verkligen inte vara med om det.
I mitt fall så tror jag inte att han är bara ute efter att utnyttja mig, kanske var det ahns första tanke mycket möjligt.
Jag tror att han älskar mig på riktigt och man borde väl märka om det inte är äkta känslor tänker jag. Det finns ju killar som utnyttjar tjejer och låtsas att vara kär för andra orsaker men sånt vet man egentligen. Man ser signaler... Om det är lite känslor inblandat märker man det också. Eller? Undrar om det finns tjejer här som har blivit utnytjat av män på det här sättet som egentligen inners inne anade att det inte var äkta.
Jag har inga problem att hitta en kille om det är så... men jag har haft svårt att känna äkta kärlek. Därför är jag väldigt tveksam. Sist jag kände så här var för många många år sedan. Jag tycker att det är alldeles för länge att vänta i flera år när vi bara har varit ihop i fyra månader. Jag önskar verkligen att det hade funnits ett annat sätt för oss att kunna vara ihop. Jag vill inte stoppa hans framtid heller och ville avsluta relationen efter två intensiva månader när jag fick reda på att han inte hade uppehållstillstånd. Han åkte tillbaka till sitt hemland men nu är han tillbaka igen och har inte åkt tillbaka i tid. Han kan få vilken tjej som helst, det har jag ingen tvekan om...han har nog haft chansen också. Dessutom har jag alltid sagt att jag inte kan vara sambo. Gifta sig är också alldeles för tidigt. Det gör jag inte. Men det är klart man vet aldrig 100% men i så fall måste han vara världens bästa skådespelare. Men vissa känslor kan man faktiskt inte spela eller?