• Surra

Snälla hjälp!!!

Jag är ej tjej på 23 år som haft problem med maten från och till X antal år men nu senaste tid varit extremt jobbig då jag gör mig av med maten genom att spy! Jag går efter varje gång jag varit på toaletten så ont i huvudet och har det säkert 2v VARJE dag, i ren panik hets äter jag för att jag "tror" att jag ska slippa huvudvärken men det hjälper bara för stunden. Sen får jag så fruuuuuktansvärt dåligt samvete och känner mig fet!!!
    Förut kunde jag hets äta sedan spy men nu denna gång jag hets åt vet jag att jag inte kan gå på toa igen för jag klarar inte med min vardag dvs jobb eller vänner! Min fråga är är det vanligt att man får så ont i huvudet så lång tid efter?! Någon som har tips på hur jag ska klara mig ur denna jobbiga cirkel!?!
    Måste lägga till att jag inte ens längre orkar träffa vänner eller träns på grund av detta!! Den ända jag träffar är min kille jag bor med.. Snälla hjälp!!! Vill inte ringa ätstörningsenheten

• Svar på tråden Snälla hjälp!!!
  • Mammamalva
    Surra skrev 2012-10-08 15:58:25 följande:
    Jag är ej tjej på 23 år som haft problem med maten från och till X antal år men nu senaste tid varit extremt jobbig då jag gör mig av med maten genom att spy! Jag går efter varje gång jag varit på toaletten så ont i huvudet och har det säkert 2v VARJE dag, i ren panik hets äter jag för att jag "tror" att jag ska slippa huvudvärken men det hjälper bara för stunden. Sen får jag så fruuuuuktansvärt dåligt samvete och känner mig fet!!! Förut kunde jag hets äta sedan spy men nu denna gång jag hets åt vet jag att jag inte kan gå på toa igen för jag klarar inte med min vardag dvs jobb eller vänner! Min fråga är är det vanligt att man får så ont i huvudet så lång tid efter?! Någon som har tips på hur jag ska klara mig ur denna jobbiga cirkel!?! Måste lägga till att jag inte ens längre orkar träffa vänner eller träns på grund av detta!! Den ända jag träffar är min kille jag bor med.. Snälla hjälp!!! Vill inte ringa ätstörningsenheten
    Du är inte ensam om detta. Och det är bra att du tar det på allvar, för det är allvarligt att få ätproblem. Det är mycket svårt att klara sig igenom det ensam. Du måste söka hjälp.

Om du inte har vänner att tala med som kan hjälpa dig vidare, sök hjälp av en läkare till att börja med. Du kan börja på vårdcentralen, du har rätt att vara anonym om du vill det. Be dem sätta dig i kontakt med människor som har specialkunskaper att hjälpa människor i din situation. 
Svar på tråden Snälla hjälp!!!