• Anonym (Orolig mamma)

Jourhemsplacerat barn

Hoppas någon här vet och kan svara på min fråga.
    Har en dotter som i helgen polisanmälde sin kompis pappa då kompisen blir misshandlad av honom i hemmet. De blev kopplade till soc men soc hade sagt att flickan antingen borde gå hem till sin mamma eller pappa.
    Flickan vägrar och de går i stället hem till en annan kamrat där pappan i sin tur gör en anmälan. Polisen kommer dit förhör flickan och slår på pappan under tiden i polis registret. De visar sig där att han redan suttit inne tidigare för misshandel och att han även haft besöksförbud och inte fått träffa barnen. Sedan har väl föräldrarna sins i mellan ruckat på detta. Slutar i alla fall med att flickan blir hämtad av soc och körd till ett jour hem. min dotter har under helgen pratat med sin vän flera gånger, vännen säger att hon ska rymma, de är dumma och att hon vill hem. Nu ringde min dotter för ett par timmar sedan och säger att flickan sagt att hon troligtvis får åka hem, då hon saknar sina vänner och vill hem, vilket innebär att hon skulle tillbaka till pappan. Kan detta verkligen vara möjligt?? Jag anser att de är en enormt stor risk om de skulle låta flickan komma hem och har hon själv rätt att säga att hon ska hem igen. Nog sjutton måste de väl ändå göras en utredning först innan de tar detta beslut?
    Särskilt eftersom de redan visat sig att pappan redan suttit i fängelse. 

Hoppas någon kan svara som har lite mer kött på benen och vet hur sådant här går till.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-09 08:37
    Finns verkligen här ingen som vet? kan meddela att hon kom hem i går och nu bor hos sin pappa igen. Igår hade han följt efter henne då hon träffat sina vänner och krävt att hon skulle hoppa in i bilen och följa med honom hem..

Svar på tråden Jourhemsplacerat barn