• wilders

blekt sönder håret

Jag har blekt och blekt mitt hår för att jag vill ha det så ljust som möjligt, nästan vitt. Jag vet att det sliter på håret och man kan börja tappa hår, vilket jag gjort. Har på flera ställen små smmå tussar som sticker upp. hehe. Alla varnar mig att jag kommer tappa håret, jagvet, men det växer ut igen :)

Men, håret är nu så slitet att det börjar bli jobbigt, riktigt jobbigt! Drar jag i håret rätt ut, så stannar det där sen. Jag kan i princip fixa tuppkam, utan hårspray. Så slitet är det. Jag drar mig för att tvätta håret för det tar 6-7 timmar för håret att torka. Jag kan inte borsta det riktigt, utan får verkligen slita igenom borsten, som i sin tur sliter ännu mer på håret.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra då jag inte är särskilt insatt i sådant här. Jag bara kör liksom! Jag vet att jag måste hålla mig borta från blekmedel, men så fort utväxten kommer spyr jag. Kan inte visa mig ute för utväst på blekt hår är det fulaste jag någonsin sett. Så direkt när den kommer får jag smått panik och rusar bort och köper en flaska blekningsmedel.

Vad tror/tycker ni? Hur ska jag få mitt hår att må bättre fort? Har pratar lite med min syster som råder mig att låta håret vara helt i minst 6 mån, men hur ska jag klara det när utväxten kommer?

i-landsproblem, jag vet. Men något måste ju gå att göra. Vad rekommenderar ni?

// Svinto :)                   

• Svar på tråden blekt sönder håret
  • Winterfell

Raka av dig allt och börja om. Det gjorde jag, hade typ samma problem som du fast jag hade färgat sönder istället för blekt. 

• Lilia

Ditt hår som är blekt kommer inte bli bättre tyvärr. Vad du får göra är att låta hela håret växa ut igen.

• Whitetrash86

raka av skiten!! =D

det eller lev med ut växten. Rakar du av det kommer det växa ut fortare också

• mikaela 85

Råkade ut för exakt samma sak för ett par år sen... Jag färgade det ljusbrunt istället, klippte av ca 10 cm och var jätte jätte noga med värmeskydd, inpackning och vårdande olja. Idag två år senare är det som nytt igen! Kommer dock hålla mig låååångt ifrån blekmedel i fortsättningen :)

• Loth

Gå till frisören och rådgör med dem, har självt precis lärt mig att inte mixtra med mitt eget hår den hårda vägen ;) att prata med dem kostar ju ingenting menar jag.

• Yogi

Gå till en duktig frisör som kan hjälpa dig att vända den onda cirkeln.

Hur gör du när du bleker håret? Bleker du bara utväxten eller allt håret? Om du bleker hela håret alltid så kan jag förstå att det är rena svintot. I såna fall är det inte mycket annat att göra än att klippa av det intill en acceptabel nivå och sen börja om från scratch.

• Pissenisse

Du borde bara ha blekt utväxten..
    Men nu verkar det helt hjälplöst, klipp kort eller axellångt, färga ljusbrunt och klipp topparna allt eftersom det växer...

• Jormungandr

Det redan blekta håret kommer aldrig bli normalt igen, det du bör göra är att klippa så pass mycket du är bekväm med (så mycket som möjligt) låta det vila från hårstylingprodukter och allt som har med det att göra (inga hårfön, plattång eller locktång).
    Jag är själv naturlig mörkbrun i håret men vitblond ;) Jag låter det alltid gå minst 4 veckor (2 veckor skitsnygg, 2 veckor halvskabbig utväxt)  innan jag bleker utväxten, och då BARA utväxten.

Du kan välja mellan att proppa håret fullt med silikoner (glansdroppar etc) för att få det att se fake:at hälsosamt ut. Eller så börjar du köra inpackningar med mandelolja eller ricinolja som får håret att må bättre.

Det enda du egentligen kan göra är att hålla efter utväxten och klippa så mycket du kan nu, och sedan klippa någon cm i månaden tills ditt hår mår bra igen :)

• snusmumriken03

Jag hade samma problem, klippte av det mesta och färgade det brunt.. Annars är olivolja bra till slitet hår.

• wilders

Oj, mycket svar! :) Tack allihop!

Jag tror inte det hjälper att klippa direkt. Eller alltså, visst hjälper det lite, men det sitter så långt upp liksom. Ska försöka ta en bild till er! Håll ut!^^  

Svar på tråden blekt sönder håret