blekt sönder håret
Jag har blekt och blekt mitt hår för att jag vill ha det så ljust som möjligt, nästan vitt. Jag vet att det sliter på håret och man kan börja tappa hår, vilket jag gjort. Har på flera ställen små smmå tussar som sticker upp. hehe. Alla varnar mig att jag kommer tappa håret, jagvet, men det växer ut igen :)
Men, håret är nu så slitet att det börjar bli jobbigt, riktigt jobbigt! Drar jag i håret rätt ut, så stannar det där sen. Jag kan i princip fixa tuppkam, utan hårspray. Så slitet är det. Jag drar mig för att tvätta håret för det tar 6-7 timmar för håret att torka. Jag kan inte borsta det riktigt, utan får verkligen slita igenom borsten, som i sin tur sliter ännu mer på håret.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra då jag inte är särskilt insatt i sådant här. Jag bara kör liksom! Jag vet att jag måste hålla mig borta från blekmedel, men så fort utväxten kommer spyr jag. Kan inte visa mig ute för utväst på blekt hår är det fulaste jag någonsin sett. Så direkt när den kommer får jag smått panik och rusar bort och köper en flaska blekningsmedel.
Vad tror/tycker ni? Hur ska jag få mitt hår att må bättre fort? Har pratar lite med min syster som råder mig att låta håret vara helt i minst 6 mån, men hur ska jag klara det när utväxten kommer?
i-landsproblem, jag vet. Men något måste ju gå att göra. Vad rekommenderar ni?
// Svinto :)