• 1979sandy

vad gör ni på dagarna med era 7 veckors? :)

Jag har en liten 7 veckors kille hemma som bara blir större o större och undrar vad gör ni med era små på dagarna? Far ni runt mkt på besök mm, hur är det med att de får massa intryck, kan det bli för mkt? Jag är hmma rätt mkt då amningen är sådär. Tar bara inte upp honom vant som vissa andra man ser på cafeer mm (avis..)
    Har inte heller startat i någon mammagrupp än. Plus att de 5-6 tim man får på natten är ju int så uppiggande direkt (han har även svårt att få ro på dagarna så när han väl får det har jag massa annat att göra..)  
    Tänkt ta mig i kragen och börja göra saker, men hur mkt ska man aktivera de små?,...

Glad   

• Svar på tråden vad gör ni på dagarna med era 7 veckors? :)
  • Duckan

Vi gav oss ut i världen direkt. Hon sov mycket om dagarna i den åldern, jag med då jag passade på. Det var fika, luncher, promenader osv.

• Nano07

Jag tror jag mest sov då, var dottern vaken halvsov jag i soffan framför tv. Anting med dottern i vagnen (hade den inne) eller så satt hon iknät. Jag hade jättesvårt att tex lägga henne på en filt på golvet när hon var så liten.

Började nog röra mig utanför hemmet nån månad senare, orkade helt enkelt inte innan :)

• porslinsgaffel

Nä du är inte ensam. Men idag lastade jag bilen med vagn och bebis och åkte till ett köpcentrum. Gick runt i en timme och kolla men sen blev bebisen kinkig så vi åkte hem.
    Annars brukar vi bara ta en promenad runt i byn. Har inte kommit in i att amma offentligt än och bebisen skriker nästan varje vaken stund. Hon tar inte napp tyvärr så det är tutten som gäller.

• 1979sandy

Har jag oxå gjort två ggr, men bär han blev grinig körde jag kvickt hem och ammade!:)
    Hur gammal är din?..

• porslinsgaffel

Min föddes 31 augusti? Så lite mer än 5 veckor.
    Låter som när jag är ute med min, snabbt som attan hem. Fast hon brukar som så skönt i bilen. Din är 7 veckor?

• 1979sandy

Haha, min med! Så skönt att åka bil, så sussar han sött!
    Ja, 7 v, föddes 22aug.
    Ammar inte heller offentligt. Skulle kunna absolut men när jag känner mig bekväm med det. Har inte lärt mig än hur man ammar under koftan/ sjalen.

Men det var najs, första galleria besöket:)

• porslinsgaffel

Samma här, har inte lärt mig iheller. Men det kommer väll med tiden. Man kan ju inte bara sitta hemma. Jag tycker inte om att amma men ska försöka i 4 månader pga min bebis inte vill äta ersättning ordentligt.
    Funderar på att åka till biblioteket en dag och hämta ut den gratis boken man får.
    Vart bor du i landet?

• porslinsgaffel

Det första besöket på BVC sker med hembesök av barnmorska här och då får vi ett presentkort på en gratis valfri bok från biblioteket i kommunen. :)

• Mother of 4

Min amning har också funkat sådär, nu funkar sen rätt bra. 9 veckor. Hon tar flaska om det krisar vilket är skönt att ha även om jag inte använder det, men jag känner mig tryggare iaf.

Jag brukar gå på promenader så hon får sova, har raggat upp några mammalediga i närheten och går med dom ibland.

Åker och shoppar med någon kompis med barn.

Fikar hemma hos någon.

Går på kyrkans öppna förskola för baby 0-9 månader.

Kanske gör något 2-3 ggr i veckan. Annars blir jag tokig.

Idag ska jag på BVC och sen lunch med min chef

• Mother of 4

Köp en ergonomisk bärsele, har varit räddning ibland när man är ute och hon vägrar vagnen.

Och truga lite mer med nappen om du vill att hon ska ta den, testa många märken.

Min ena son var nog 4 mån innan han fattade nappen, den här sög som en galning efter 7 dagar hemma.

De lugnar sig så mycket lättare med nappen.

• 1979sandy

Kan dom sitta i bärsele när de är så små? Har köpt sjal som jag ska prova..

Vad gör ni på öppna förskolan när man har så små?

Vill också åka o shoppa, men måste va dör det finns amningsrum, oj vad han skriker när han ska ha mat, och det nuuuuu!:)

Ja, han tar napp när man lurar honom. Tar ut lillfingret fort, sen in med napp.. Ibland..

• Mother of 4

Finns spädbarnsinlägg man köper till, min avskyr det så hon får sitta i buddhaposition.

• Mother of 4

Här har de babysång från 0-9 mån. Man sjunger små visor, sen dricker man massa kaffe och pratar massa strunt

De har babysitters om barnet gillar det och mysiga mattor och soffor.

Sen kan man göra Fotavtryck i gips.

Jag går mest dit för att prata och slå bort några timmar.

• skyus

Jag har mest gått på promenader än så länge, medans hon sover i vagnen. Ammar med amningsnapp så jag är inte så sugen på att amma offentligt än, plus att man då snabbt måste hittas ngt lämpligt ställe nu när det är så kyligt ute.

Eftersom det är andra barnet så blir det ingen föräldragrupp denna gång tyvärr...Tråkigt, eftersom ingen jag känner är föräldraledig just nu.

Så jag behöver nog också lite tips! :)

• 1979sandy

Aha, kanske ska prova öppna förskolan.. Börjar bli insnöad hemma snart..

Skyus; hade oxå napp på tutten i början. Förstår precis din känsla. Hade han intr börjat ta tutten normalt hade jag övergett amningen .. ..

Svar på tråden vad gör ni på dagarna med era 7 veckors? :)