• Toon

Pergotime fungar inte : ( Ska man prova Gonal F eller inte?

Hej, 

Jag är ny medlem här och behöver råd om Pergotime och Gonal F.
    Jag har tagit enkel dos och dubbel dos Pergotime under 4 månader och fick ingen ägglössning i alla fall : (
    Jag ska börja med trippel dos den här månad. Min läkare sa att om det funkar inte den här gången borde jag börjar använda Gonal F.

Jag läste i forum och uppfattat som att om Pergotime funger inte med enkel dos så den kommer inte funkar även med dubbel eller trippel dos!

Jag känner mig hopplös och så olyckligt nu.

Jag hatar alla form av sprutor och kan inte tänka mig att spruta mig själv varje dag!

Ni som ha använt Pergotime och Gonal F....Kan ni vara snäll och dela med mig råd om det?

Är det värd det att ta Gonal F? Gör det ont? Hur stor är chansen? Gonal F och missfall?

Tack så mycket i för hand.

• Svar på tråden Pergotime fungar inte : ( Ska man prova Gonal F eller inte?
  • Hjärtefröjd

Chansen att få ägglossning med Gonal-F är större än med pergo, eftersom man kan justera dosen mycket mer noggrant med Gonal-F. Ännu bättre är om man kombinerar med Ovitrelle som triggar igång ägglossningen.

Sprutans nål är jättetunn och känns - enligt mig - inte alls.

Frågan om Gonal-F och missfall förstår jag inte alls... tyvärr.

• Toon

Hej Hjärtefröjd,

Tack så mycket för svaret. Jag har läst att det är ganska högt risk för missfall om man använda Gonal F. Jag tycker att ingen ÄL är bättre än missfall. 

Gick det bra för dig efter Gonal F? Har du fått ägglössning? Eller blir gravid?

Tack igen för svaret. 

• Hjärtefröjd

Jag tror verkligen inte att Gonal-F ökar risken för missfall. Var har du läst det?

Jo, jag är gravid nu. Efter mängder av inseminationer och sex IVF:er så blev vi spontant gravida efter en immunologisk utredning/behandling i Aten.

Svar på tråden Pergotime fungar inte : ( Ska man prova Gonal F eller inte?