• Anonym (Längtan)

Resa bokad, fortsätta bebisverkstan ändå??

Ska nu inleda ännu ett försök med Pergotime för att bli gravid då de andra två ej gett ÄL. Grejen är den att Vi har en Thailandsresa bokad till nyår. Är det då dumt att försöka bli gravid innan? Borde vi vänta tills vi kommer hem?

• Svar på tråden Resa bokad, fortsätta bebisverkstan ändå??
  • pluppan

Jag var i Thailand när jag var i vecka 28, gick utmärkt o vi hade en underbar resa.

• Anonym (Längtan)

Jag kanske är nojig men OM jag mot förmodan skulle lyckas bli gravid tänker jag på de risker som finns innan v 12, om det händer ngt när man är iväg, om man mår piss, blir magsjuk, men som sagt jag kanske bara är nojig?!

• Anonym (Längtan)

Menar såklart matförgiftad! Parasiter, bakterier å grejer....

• Anonym (Lisa)

Det är en hög standard på sjukvården i Thailand. OM något skulle hända.  Klart du ska åka!

• Anonym ((åk))

Min syster var gravid i vecka 15-18 när vi var i thailand och det gick bra. Hon var ju lite tröttare än oss andra men semestrar är ju till för att bara ta det lugnt och njuta av så det var inget problem. 

• Anonym (Längtan)

Skönt att höra era positiva åsikter :) ingen som är emot då?

• Anonym (Vänta)

Jag skulle nog faktiskt väntat. Är ju t.ex. rätt mysigt med en drink vid havet, skulle vara tråkigt om du mådde dåligt när du var där, det finns en risk att bli matförgiftad.
    Du kommer inte bry dig senare om att ditt barn är 3 månader yngre :) 

• Anonym

Jag tror många har problem med att bli gravida just för att det planeras så sjukt mycket. Jag rekommenderar dig att åka till Thailand, slappna av, njut, ha sex och se vad som händer. Skulle du hinna bli gravid innan så är väl det bara bra. Är ju bara att vara noggrannare med vad man stoppar i sig under resan.
    Om du nu vill bli gravid tycker jag den sämsta idén är att börja använda skydd eller sluta ha sex. Flört

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-08 15:39:25 följande:
    Jag tror många har problem med att bli gravida just för att det planeras så sjukt mycket. Jag rekommenderar dig att åka till Thailand, slappna av, njut, ha sex och se vad som händer. Skulle du hinna bli gravid innan så är väl det bara bra. Är ju bara att vara noggrannare med vad man stoppar i sig under resan.
    Om du nu vill bli gravid tycker jag den sämsta idén är att börja använda skydd eller sluta ha sex. Flört
    Fast det där är ju världens äldsta myt. Åk utomlands, skaffa hund, adoptera och slappna aaaaaav så blir du gravid.  De fall man hör talas om är ju de som lyckats bli gravida, hur många tror du har åkt utomlands utan att bli gravida?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-08 15:46:47 följande:
    Fast det där är ju världens äldsta myt. Åk utomlands, skaffa hund, adoptera och slappna aaaaaav så blir du gravid.  De fall man hör talas om är ju de som lyckats bli gravida, hur många tror du har åkt utomlands utan att bli gravida?
    Jag menar ju inte att man blir gravid av det, men jag tror inte det skadar iaf.

Och jag tror absolut att stressen över "nu måste vi bli gravida" gör att man har svårare att lyckas. Jag och min sambo hade ett fantastiskt sexliv, men så fort vi bestämde oss för att försöka skaffa barn fick han svårt att komma. Känns som det mest satt i hans huvud...
Svar på tråden Resa bokad, fortsätta bebisverkstan ändå??