• Angels

Clip on löshår. Mycket tunt hår.

För några år sedan försökte jag ha clip on löshår, men hur jag än gjorde så såg man att jag hade löshår pga att jag har så tunt hår själv att mitt hår inte dolde clipsen.

Nu skulle jag så gärna vilja försöka igen och sitter och tittar, men de ser förstås likadana ut som när jag använde senast, så därför funderar jag på om någon här har tips på hur jag ska göra för att det ska se naturligt ut. Jag kan ju inte vara den enda i denna värld som har riktigt tunt hår.

• Svar på tråden Clip on löshår. Mycket tunt hår.
  • Veritas18

Har du rakt hår när du använder extensions? Blir enklare att dölja om du lockar det lite och ger håret mer volym.

• Eillen09

Jag har använt mig av lim ist , franslim. Det sitter där det ska och blir inte "bökigt". Sen har jag varken tunt hår eller en aning om det är bra eller dåligt för hårets skull ! Men det satt i 3-4 dagar och jag var nöjd ;). Även om jag har tjockt hår tycker jag det är svårt att få clipsen att inte synas :/.

• Angels
    Veritas18 skrev 2012-10-05 22:47:56 följande:
    Har du rakt hår när du använder extensions? Blir enklare att dölja om du lockar det lite och ger håret mer volym.
    Eftersom de inte var mina utan en kompis, så minns jag inte riktigt, men jag tror de var vågade inte raka och kompisen även lockade de åt mig de gånger jag använde dem.
    Eillen09 skrev 2012-10-05 22:49:12 följande:
    Jag har använt mig av lim ist , franslim. Det sitter där det ska och blir inte "bökigt". Sen har jag varken tunt hår eller en aning om det är bra eller dåligt för hårets skull ! Men det satt i 3-4 dagar och jag var nöjd ;). Även om jag har tjockt hår tycker jag det är svårt att få clipsen att inte synas :/.
    Tack för ditt svar, då kanske det inte bara är mitt tunna hår som är problemet.

Jag vill inte ha löshåret bara några dagar utan kunna använda det mer eller mindre hela tiden eftersom jag är så obotligt trött på mitt tunna hår. Hur funkar annars hårförlängning på salong. Kan det vara ett alternativ, eller förstör det håret, för det vill jag ju inte heller. "/

• Eillen09

Jag vet inte riktigt med riktig hårförlängning , hade gärna gjort det själv , men mitt hår "är under behandling" då det är svinto själv !

• Jenn9997

clip on, när jag hade det slet det massor. det vägde för mkt. Det man kan göra är att köpa träns och sy själv så man slipper ha dubbla rader clip on som det är när man köpa färdigt clip on löshår.

tejhår är ändå väldigt skonsamt för just tunt hår, kika här, där kan du se vad det innebär. www.hairextensionsguiden.se/harforlangning/tejp-loshar/

Svar på tråden Clip on löshår. Mycket tunt hår.