• m1kaela

Nytt jobb men vill ha mitt första barn.

Hej alla!
    För en vecka sedan började jag mitt nya jobb på en frisörsalong. Jag fick tillsvidareanställning direkt och har underbara arbetskompisar. Jag trivs bra den tid jag har varit här och älskar mina nya kunder!
    Dock är det så att jag och min man nu vill försöka skaffa barn. Vi försökte i två månader utan resultat men då jag fick detta jobb erbjudandet så pausade vi tillverkandet. Men vi pratar nu varje dag om hur vi vill sätta igång igen. Även om vi är unga 19-23 så känner vi oss redo för ett litet barn.
    Men det känns taskigt att försöka bli med barn när man precis börjat på ett nytt jobb, och jag är rädd att få sparken. Vet att dom inte få sparka pga graviditet men många som gör, dom bara använder en annan anledning.. Men vår barnlängtan har varit så stark i ett år nu och nu vill vi inte vänta mer. Man vet ju inte hur lång tid de kan ta att bli gravid heller!

Skulle verkligen uppskatta om ni ville skriva vad ni tycker och om ni varit eller kanske är i min sits. Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka?

Kram

• Svar på tråden Nytt jobb men vill ha mitt första barn.
  • vivla

Tja :) jag fick fast tjänst och blev gravid 4 mån efter det, ingen höjde på ögonbrynen. Det är ju en ganska mänsklig känsla att vilja skaffa familj när man har en ekonomisk trygghet, så varför inte :) du kommer ju tillbaka sen!

• moosen

du behöver ju inte heller säga att det var planerat. Säg att det kom som en överraskning så slipper du ju tala om att ni planerat detta fastän du precis börjat nytt jobb.
    Dom kan inte säga upp dig pga graviditet och om dom skulle göra det så kolla om dom verkligen har en bra anledning, annars koppla in facket (om du är med i det).
    Gör det ni vill, vänta inte om det är det ni vill nu!

Svar på tråden Nytt jobb men vill ha mitt första barn.