• Anonym (Gravid?)

Är jag äntligen gravid??

Jag och min man har försökt att bli med barn i ca 2 år nu utan något positivt resultat. 
    Varje månad har jag blivit besviken när mensen kommit, och den är alltid väldigt punklig, 24-25 dagars cykel. 

Nu har det gått 28 dagar utan minsta tecken till mens. Jag har en ömmande mage och ömmande bröst. Tog ett gravtest idag som visade negativ, men jag hoppas så att det visade fel.

Enligt min menscykel så är den ju 4 dagar försenad, kan ett test visa fel även om man gått över tiden?
    Eller är det falska förhoppningar?

Förstår att ni inte kan svara på hur det ligger till, vill väl kanske bara höra lite peppande ord om att det KAN vara så :) 

• Svar på tråden Är jag äntligen gravid??
  • MissTajkon

Absolut KAN det vara så. Finns ju låghormonare som testar positivt väldigt sent.
    Kan vara så att mensen bara är sen också.

Det bästa tipset jag kan ge är nog dock att ta ett nytt test om några dagar.    

• angeldevil

Jag är på BIM+3 och fortfarande ingen mens och inget plus. Men tappa inte hoppet, det är många som plussar sent oxå :)

• Maskara5

Jag har plusat idag på bim dagen och har gått över 1000 ggr då vi har försökt i 2 år men alltid blivit sååå besviken... Mina symptom nu mot innan är en central tyngd i magen och mer spända bröst + sjukt trött. Gick det för oss går det för dig mä hoppas jag. Vi hade tid nästa vecka för IVF så jag vet inte om det vs det som lät det bara komma naturligt.. Mvh

Svar på tråden Är jag äntligen gravid??