• blackmolly

Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?

På höstarna kryper det in FRUKTANSVÄRT stora spindlar i mitt hus (lite äldre trähus). Jag är inte rädd för dem, men tycker de är jätteäckliga! Imorse slog jag en som var 7 cm! Därför undrar jag nu: Hur stor var den största spindel som du dödat, vad använde du för metod för att få ihjäl den, och var du rädd när du gjorde det?

• Svar på tråden Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?
  • molly80

5 centimeters spindlar har vi med jämna mellanrum. Jag brukar klämma dem i ett vanligt hushållspapper. Jag är inte rädd:)

• molly80

Tog förresten en sådan idag:)

• blackmolly

Å fyy! Är de vanliga hos er?

• astrida

5-6 centimeter. Brukar ta dem med flugsmällan. Tycker de är rätt otäcka, men inte paniskt rädd

• Chridhe

..har aldrig dödat någon spindel. Brukar fånga dem i ett glas och hälla ut dem utomhus

• Lindsey Egot the only one

De brukar vara runt 5-6cm och håller till här hemma i vårt hus. De äckliga asen!
    Jag skriker så högt att de reser på fram benen som är en attack ställning och står helt blickstilla. Sedan slår jag ihjäl dom med en sko, sopkvast, eller annat som jag har tillgång till. För två veckor sedan skulle jag krossa en som gick i vårt bio rum med ett glas men då sprang den mot mig. Jag skrek som en skata och min dotter på 17 år asgarva.

• Lindsey Egot the only one

Chridhe

Men då kan du ju likaväl slå ihjäl dem för de tål ju inte att vara utomhus därför att de är inomhus spindlar!

• astrida
    LindaEfraim skrev 2012-10-03 16:56:11 följande:
    Chridhe

Men då kan du ju likaväl slå ihjäl dem för de tål ju inte att vara utomhus därför att de är inomhus spindlar!

Överlever de inte utomhus?
  • astrida
    LindaEfraim skrev 2012-10-03 16:54:11 följande:
    De brukar vara runt 5-6cm och håller till här hemma i vårt hus. De äckliga asen!
    Jag skriker så högt att de reser på fram benen som är en attack ställning och står helt blickstilla. Sedan slår jag ihjäl dom med en sko, sopkvast, eller annat som jag har tillgång till. För två veckor sedan skulle jag krossa en som gick i vårt bio rum med ett glas men då sprang den mot mig. Jag skrek som en skata och min dotter på 17 år asgarva.

Krossa med glas förresten, vågar du gå så nära? Dessutom ser man ju allt splatt genom glaset, huu!
  • molly80
    LindaEfraim skrev 2012-10-03 16:56:11 följande:
    Chridhe

Har också lite svårt att förstå de som envisas att bära ut spindlar levande, men mycket väl kan tänka sig att smälla flugor med flugsmällan. Vad är egentligen skillnaden liksom?
Svar på tråden Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?