• Shagwell

Ang Försäkringskassans regler...

Gick upp och började jobba heltid i augusti då mitt jobb/arbetsbelastningen kräver det. Döm om min förvåning när Försäkringskassan menar att jag ändå bara får ersättning för hur jag jobbade 6 mån innan BF..dvs 75 %. Jag har hela tiden haft mycket övertid, men valt att ta ut det mesta i flex istället för betalning vilket då inte räknas enligt FK. Om jag går hem idag och blir sjukskriven så får jag betalt på 100 % men när jag går hem för föräldraledigt då får jag ut ersättning grundat på 75 %. Ursäkta men jag blir liiiiite knas på systemet. Det heter att det inte ska drabba den som är gravid, att man ska kunna gå ner i tjänst när man är gravid utan att det ska påverka SGI:n men tvärtom, för de som jobbar mer efter 3 grav.månaden får bara fingret av FK...
    Har ringt och pratat med två eller tre olika handläggare och får lite olika besked, en har sagt att de gör en överslagsberäkning av timmarna jag jobbat under 6 mån medans en annan säger att det är vad jag hade 6 mån före BF som står som grudn till SGI...
    Jaha kul...någon annan med liknande problem? 

Svar på tråden Ang Försäkringskassans regler...