Lagidrotter endast varannan vecka..
Uj va jag klurar o funderar och försöker hitta lösningar för min son, men inget jag erbjuder är intressant för fadern, alltså får inte sonen idrotta på pappaveckan!
Pappan bor 4.5 mil från stan så jag förstår ju att det inte är så lätt att bara stanna kvar efter han hämtat honom på skolan (jobbar här i stan så det är därför det funkar med varannan vecka), men det handlar om en eftermiddag varannan vecka, om nu sonen vill idrotta då bör man inte som förälder engagera sig och göra sånt som barnet vill även om man inte är idrottsintresserad själv?
Våran son kommer alltså att bli ett varannanveckas barn i alla idrotter som har träningar på vardagar... vilket i längden innebär ALLA sporter...oavsett vilket han väljer att fortsätta med...
Jag har erbjudit honom att sonen kan sova här den dagen det är träning så han får vara med, men pappan ville ha sina veckor intakta...vilket jag iofs förstår, men för den skull ska man ju inte sätta barnets intresse i andra hand... han behöver den sociala biten av träningen, och absolut träna på att jobba tillsammans i lag.
Är det nån som har några erfarenher av detta?