amning som krånglar!
hej! min bebis är nu snart 12 veckor gammal. och amning har funkat jättebra fram tills för nån vecka sen, vissa dagar funkar det jättebra och andra är det rena helvetet! hon vägrar ibland ta bröstet och skriker hysteriskt, det har även hänt några enstaka ggr att hon helt enkelt inte velat äta. det har ibland gått 5-7 tim emellan amningstillfällena, och då har jag försökt flera ggr att få henne att äta, jag har provat att stå, sitta och ligga men hon bara skriker, och när jag tar bort henne från bröstet så lugnar hon sig. känns som jag provat de mesta. mjölken kommer väldigt fort och hon sätter i halsen ibland, men då har jag låtit de rinna ut i en handduk eller ibland pumpat innan amning. jag vet inte vad som kan va fel, jag har tillräckligt med mjölk och jag får ofta pumpa ut överflöd för att lätta på trycket, när hon väl äter så funkar det jättebra! kan hon vara i nån utvecklingsfas som gör att det är därför hon vägrar ibland? eller kan hon känna av ifall jag blir stressad o tycker det är jobbigt? kände för nån dag sen att jag fick nog av amningen och köpte ersättning, men helst av allt vill jag att amningen ska funka! tycker det är himla mysigt!! tacksam för tips