• flippan3

Etiskt dilemma

Trots att hösten är här så har vi de senaste dagarna invaderats av stora spyflugor och äckliga husspindlar! Jag brukar normalt sett göra processen kort med sådana kryp, men nu har min son som är 4 år börjat ge krypen namn och säga att de är hans kompisar! Kan mamma verkligen slå ihjäl hans kompisar är nu frågan ? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Etiskt dilemma
  • Lillis80

Mamma kanske bara ser till att kompisarna kommer hem till sina mammor igen? Utomhus! ;)

• flippan3
    Lillis80 skrev 2012-09-30 14:02:41 följande:
    Mamma kanske bara ser till att kompisarna kommer hem till sina mammor igen? Utomhus! ;)

Du menar att jag ska vifta ut dem levande?
  • 110

Radar i massor, sen säger du att de flyttat bara.

• Kjellgren

Både spindlar och flugor somnar så gott så gott när man vipsar till dem med en tidning. Och för att de inte ska känna sig vilse när de vaknar så får de piggna till utomhus.

• astrida

Ta ett varv med flugsmällan när sonen sover, sedan säger du att de flyttat

• astrida

Mina ungar va tvärtom rädda för flugor, så vi gav dem namn . Funkade jättebra ända tills jag i ett obetänksamt ögonblick slog ihjäl 'Nisse'!

• Lillis80
    flippan3 skrev 2012-09-30 14:03:46 följande:
    Du menar att jag ska vifta ut dem levande?

Om du vågar :) Fånga under glas med ett papper... Jag hade själv inte kunnat göra det med spindlar visserligen he he. Annars gör du som du brukar när sonen inte ser och säger att du släppt ut dem :)
  • flippan3
    astrida skrev 2012-09-30 14:17:24 följande:
    Mina ungar va tvärtom rädda för flugor, så vi gav dem namn . Funkade jättebra ända tills jag i ett obetänksamt ögonblick slog ihjäl 'Nisse'!

Kan tänka mig att det blev stort rabalder!
  • flippan3
    110 skrev 2012-09-30 14:07:20 följande:
    Radar i massor, sen säger du att de flyttat bara.

Nej fy, gift kan väl aldrig va nyttigt?
  • 110
    flippan3 skrev 2012-09-30 21:17:26 följande:

Nej fy, gift kan väl aldrig va nyttigt?
    Inte för insekterna... men det är ju bara vädra sen...
  • molly80

Förklara att flugor får vara utomhus, kommer de in är det ok att smälla dem eftersom de för med sig sjukdomar!

• flippan3
    molly80 skrev 2012-10-01 16:48:39 följande:
    Förklara att flugor får vara utomhus, kommer de in är det ok att smälla dem eftersom de för med sig sjukdomar!

Låter lite hårt;)
  • molly80
    flippan3 skrev 2012-10-01 18:10:27 följande:

Låter lite hårt;)
    Japp, hardcore:)
  • flippan3
    molly80 skrev 2012-10-01 18:20:00 följande:
    Japp, hardcore:)

Svar på tråden Etiskt dilemma