• Vimsan77

Missnöjd nyfödd

Hej Min lilla pickar på min hals o gråter,, lägger henne till bröstet då suger hon 1 min o sen korvar hon sig o börjar gråta vid bröstet,, det droppar ibland mjölk därifrån så det är ju inte helt tomt. Sen funderade jag på magont men när jag sätter henne upp igen o pratar med henne så kanhon sluta gråta o lyssna. Hon är 1,5 vecka

• Svar på tråden Missnöjd nyfödd
  • Bambusa

brukar du ge flaska eller napp? isf sluta med de, för hon kan ha blivit sugförvirrad...  annars kan de vara sugbehovet bara, och att hon blir sur när de komer mat om hon bara ville mys-snutta.. om du skulle vara orolig ang mängden mjölk så amma oftare och gärna nattetid, de ökar mjölken..

• fröken argbigga

Ibland kan det hjälpa att mjölka ur lite innan ammning så att det inte kommer så mycket hjälp på en gång.

• Litenåfin

Det är inte så att bröstet är så fullt att vårtan är hård? Dom kan få svårt att greppa då och det kan hjälpa att trycka ur första dropparna med handen :)

• Bambusa

att handmjölka/pumpa ut lite precis innan amning kan vara bra både om de kommer fort eller för sakta... 

• Vimsan77

Vårtgården är ej för hård, tror ej det kommer för snabbt heller då jag brukar känna utsrivningareflexen som brukar vara stark. Kan vara att hon bara vill snutta, men då borde hon ju vara nöjd med sina händer:) Ger ej napp eller flaska. Det har gått bra hittills, hon har gjort detta typ 3 ggr bara men inge kul när det händer för man blir ju orolig för kolik sen. Tänkte övertrött då hon ser trött ut men hon har sovit bra under dagen , sovit 2?5 vaken 40 min o ätit, sen sovit 2,5 igen osv

• Vimsan77

Om man ska öka mjölken nattetid hur gör jag då? Inatt vaknade hon bara 02 o åt,, sen sov hon till 0630,,

• Konvaljen

TS: precis sådär har alla mina tre varit, nästan ännu "värre". De har alla varit glupska ungar som velat att mjölken ska komma direkt. Det jag fått göra är att handmjölka ur 5-10 ml och ge med sked och sedan lägga dem till bröstet. De har då känt smaken av mjölken, fått i sig lite och kunnat suga i lugn och ro. Testa det är mitt tips!

• Bambusa

om hon inte vaknar på natten och äter kan de ju ge mindre mjölk, för just på natten stiuleras de extra, ja vaknade ofta av att brösten va fulla medans dottern sov vidare, då fick hon ta lite halvt i sömnen eller så pumpade ja ur nån dl..   ställde oftast klockan sen å gick upp å pumpa ur, för annars va brösten stenhårda när ja väl vaknade av dom, å de va inte skönt, amningshoronerna gjorde iaf att ja somna på 2sekunder..

men hon va en riktig sovbebis med, sov ofta 4-5timmar i sträck.. i början fick vi order om att väcka henne efter 3timmar, för hon skulle få i sig mjölk, hon hade lite lågt blodsocker på bb... men sen fick hon amma halvsovande, för de gick iaf inte att väcka henne nå bra..  här snackar vi bebis som somnade medans man tog på overall, eller när man spände fast henne i babyskyddet (i hallen) 

men o du ärker att de blir sre med mjölk så vet du att de är effektivt att pumpa/amma på natten.. bara hålla koll på vikten på bebis, och intensivamma ist för att ge tillägg, som bvc är snabba med att rekomendera, men som sabbar amningen för många..

• Nyfiken2012

Min kunde också göra så i början, men jag tog det som det var. Tog bort o provade sen igen. Fick aldrig veta vad det var men det gick iaf över. Tror det kan bero på mkt, allt är ju så nytt för dem.

Svar på tråden Missnöjd nyfödd