Mjölkallergi????
Min son är 3 månader och för några veckor sedan så fick han utslag på halsen och bröstet som kliade. På BVC misstänkte dom atopisk hud och vi fick hydrokortison och miniderm som jag skulle smörja utslagen med.
Natten mot onsdag fick han massa utslag på ryggen och magen och kunde inte ligga still då det kliade så mycket.
Åkte in till akuten och fick råd att fortsätta smörja med kortison.
Kan säga att det var en frustrerad mamma som åkte hem från akuten.
Dagen efter började jag googla lite på hans symtom, veckan innan har han kräkts en hel del och man har fått byta kläder väldigt ofta. Han har mkt gaser i magen och hans pruttar luktar väldigt illa. Han bajsar 1-2 gånger i veckan och nu har han börjat suga på sina händer och fingrar hela tiden.
Jag helammar honom och jag har aldrig behövt ge han ersättning. Jag har nu börjat en helt mjölkfri kost för att se om utslagen försvinner. Igår var min lilla kille väldigt grinig och missnöjd.
Idag när vi var till BVC för tremånaders vaccin så hade han gått upp bara 10 gram på två veckor. Det oroar mig väldigt mycket.... :(
Räcker inte bröstmjölken till? Varför skriker han inte om han är hungrig? För det mesta är han en nöjd och glad kille. Och att han var så grinig igår gjorde mig faktiskt lite fundersam. Men sen tänkte jag att alla kan ha lite dåliga dagar.
Jag var iaf till Apoteket och köpte mjölkfri ersättning.
Jag undrar nu om ni andra har erfarenheter om att era bebisar inte ökat i vikt eller erfarenheter om konstiga utslag som dyker upp helt plötsligt, eller erfarenheter om mjölkallergi...