• zeke74

Fundering på att skiljas

Hej på er skulle vilja ett par råd. Sitter mest hemma och  får ta hand om hus och barn. Hon är högutbildad och jobbar som bara den.
    Vi bråkar inte det känns mest som vi är bästa vänner.
    Vi har det bra men saknar gnistan hon är alltid för trött. Jag vill ha lite action.
    Låter väll mest som jag gnäller men jag vet inte längre vad jag skall göra.
    Ger henne allt utrymme hon behöver men det hjälper inte heller. i sängen i alla fall.
    Försöker göra allt hemma så hon skall kunna koppla av hemma i allafall.
    Nu har detta pågått i ett par år: Vi har en dotter på 3 och hon har två pojkar sedan förr.
    Vi har gått ipar terapi å då blev det bättre ett tag men nu är det samma visa igen bara jobb för hennes del å mer irritation för mig.
    Är lite rädd för att skiljas.  

• Svar på tråden Fundering på att skiljas
  • Improbabilis

Risken är väl att hon kallnat. Om hon är framgångsrik kanske hon inte riktigt fixar hemmamannen som ideal och så.

Ett råd: sluta serva henne. Åtminstone delvis. Ta plats och ta för dig. Gå ut och ta en öl och låt henne fixa middan åt barnen då och då. Markera att du är INTE hennes markservice. Sen kan du försöka hitta barnvakt och gå ut MED henne nån gång.

Åtminstone kommer du att få bättre självförtroende och orka skiljas. Kanske visar hon mer intresse. Vi får se.

PS

Sätt dig och räkna igenom skilsmässans konsekvenser. Så kanske det känns mindre farligt.

• Kjellgren

Är det en överenskommelse ni har att hon jobbar och du är hemma? Är ni båda nöjda med den?

Det blir lätt så att arbetet ger bekräftelse och där känner man sig lyckad och eftertraktad. Hemma finns mest krav och det kan vara svårt att känna sig behövd speciellt om du är irriterad när hon kommer hem.

Har ni några gemensamma drömmar? Något att se fram emot?