• junimamma12

Äter dåligt..HJÄLP

Ja, nu den senaste tiden ha min son ätit väldigt dåligt när jag ammar honom, kan de vara så att han inte få i sig så mycket som innan, eller vad kan de vara ? 

Ska jag kanske börja ge han ersättning eller ? han är 3mån nu, så kan ju inte börja med gröt eller välling än ju

• Svar på tråden Äter dåligt..HJÄLP
  • E Maria

Min dotter började äta dålugt i den åldrn.. Jag ammade.. På bvc fick jag hjälp med att kolla hur mycket hon fick i sig.. Man väger, ammar o sen väger igen... I mitt fall så var det för lite så jag fick börja komplettera med ersättning. Men hör med bvc om hjälp om du vill fortsätta amma.. Är du inte så noga med det så kan du ju börja med ersättning...

• pigglet

Det är ju svårt att säga vad som är fel, bara så där.
    Han vill inte ta bröstet? Är han för lättdistraherad?
    Eller tycker du att han äter för kort tid?
    Eller är det att han vill äta jätteofta?

Generellt kan man säga att det strular för de allra flesta vid 3 månader. Barnet har en tillväxtperiod just då, det vill amma hela tiden för att öka produktionen. Samtidigt börjar många bli mer medvetna om allt runtomkring och kan ha svårt att ta sig tid att äta ordentligt, eller vill hålla koll på allt runtomkring samtidigt.

Vill du amma så fortsätter du med det. Erbjud bröstet så ofta som barnet verkar vilja ha. Produktionen ställer in sig efter efterfrågan. Du behöver absolut inte börja med ersättning.       

Svar på tråden Äter dåligt..HJÄLP