• Anonym (grå)

20 år, gråa hår ?!

Gud alltså, jag var verkligen inte beredd på vad som hänt under de senaste månaderna ...
    Under de senaste 3-4 månaderna har jag nämligen hittat typ ÅTTA gråa hår på skallen! De flesta har suttit i bakhuvudet, men idag hittade jag ett nytt som var väl synligt på ovansidan av huvudet.

Varför händer detta nu Gråter Jag är bara 20 år gammal ... trodde inte man fick gråa hår SÅHÄR tidigt ... trodde man fick det runt 25-26 typ ... 

Är det nån mer i 20-års åldern som håller på att bli gråhårig?
    Hur hanterar ni detta ?  

Jag har bara slitit bort dom grå håren jag hittat... men jag kanske borde låta dom vara istället. Ska jag bli gråhårig i denna ålder så kan det väl fan bara bli grått i hela huvudet på en gång.         

• Svar på tråden 20 år, gråa hår ?!
  • Anonym

Men buhuuu, själv har jag haft gråa hår sedan jag var 7år.
    Det är inget man dör av.  

• viseversa

Trodde man fick det vid 25-26 typ? Tycker du man är gammal när man är 25-26? Haha det är väldigt olika när man får grå hår! Vissa får det tidigt medans andra knappt blir grå håriga alls! Inte ens som gamla! Jag är 30 snart och har INTE ett enda grått hår! Dock förstår jag att det inte känns så kul att få det som 20 åring!

• Anonym (grå)
    Anonym skrev 2012-09-28 14:16:07 följande:
    Men buhuuu, själv har jag haft gråa hår sedan jag var 7år.
    Det är inget man dör av.  

Men vet du vad - ironiska kommentarer kan du stoppa upp nånstans. "Det är inget man dör av" - nej, men det betyder inte att det uppskattas. Jag är glad för din skull om du uppskattar dina gråa hår - men du har ingen anledning att trycka ner folk dom inte uppskattar dom. Tänk på hur du uttrycker dig.
    viseversa skrev 2012-09-28 14:53:31 följande:
    Trodde man fick det vid 25-26 typ? Tycker du man är gammal när man är 25-26? Haha det är väldigt olika när man får grå hår! Vissa får det tidigt medans andra knappt blir grå håriga alls! Inte ens som gamla! Jag är 30 snart och har INTE ett enda grått hår! Dock förstår jag att det inte känns så kul att få det som 20 åring!

Hehe ... nej ? Var har jag skrivit att man är gammal vid 25-26 ? Tungan ute Jag trodde bara det var i den åldern man vanligtvis fick de gråa håren, eller då man iaf kan förvänta sig att de börjar ploppa upp. Just därför tyckte jag 20 år var lite tidigt ... jag förväntade mig att få de gråa håren lite senare. 

Tack för din sympati iaf, tycker inte de gråa håren är fula eller nåt, de är rätt coola, men det känns lite konstigt att den egna hårfärgen REDAN börjar försvinna nu som sagt ... Jag har svårt med enstaka gråa hår i mitt bruna hår, jag föredrar antingen helbrunt hår eller helgrått, mellanting är jobbiga.   

• Anonym

Jag började upptäcka mina grå hårstrån när jag var runt 18 år ,,, har hört någonstans att det kan bero på att man äter förmycket socker . men vet inte om det stämmer.

• Anonym (grå)
    Anonym skrev 2012-09-28 17:01:23 följande:
    Jag började upptäcka mina grå hårstrån när jag var runt 18 år ,,, har hört någonstans att det kan bero på att man äter förmycket socker . men vet inte om det stämmer.
    Hmm vad konstigt, jag äter typ aldrig socker då det ger mig massa finnar Foten i munnen Har aldrig vart så inne på godis och sådant. Hittade det 1:a gråa håret när jag var 16 btw, men det är nu vid 20 års ålder jag hittat ett flertal.
  • Anonym

Vet en som fick helgrått hår vid 20! Sen vet jag en i min klass på lågstadiet som hade gråa hårstrån, han har fortfarande bara nått enstaka nu vid 25! (Man måste leta)

• Little Ms Chatterbox

Jag hitta mitt första gråa hår på min 30-årsdag. Jättekul "present" för att bli lilltant Jag skyndade mig och rycka det och sen begravde jag det i en blomkruka och vägrade tänka på vad som hade hänt i flera år. Förmodligen funkade det för sen dök det inte upp några mer på flera år. 
    Så det behöver inte vara så att du kommer bli gråhårig nu så det märks. Ryck och färga, de gör massor med folk. Du skulle bara veta hur många det är som färgar för att dölja det. 

• Anonym (dgh)

Jag fick mina första när jag var 23. Nu är jag nästan 15 år äldre och de är bara marginellt fler.

• Anonym (Olika)

Det är så olika. Min pappa är 70 och har inga gråa hårstrån, hans hår är bara ljusare än tidigare (brunhårig) medan min sambo fick sina första gråa hårstrån när han var 17-18 år. Hans mamma fick sina i 15-årsåldern. Oroa dig inte utan färga det om det känns tråkigt (min sambo gör det).

• Anonym (grå)
    Anonym skrev 2012-09-28 19:37:13 följande:
    Vet en som fick helgrått hår vid 20! Sen vet jag en i min klass på lågstadiet som hade gråa hårstrån, han har fortfarande bara nått enstaka nu vid 25! (Man måste leta)
    Anonym (dgh) skrev 2012-09-28 19:57:19 följande:
    Jag fick mina första när jag var 23. Nu är jag nästan 15 år äldre och de är bara marginellt fler.
    Hehe detta kändes skönt att läsa, trodde man var "dömd" till att bli gråhårig när de första grå håren kom Tungan ute Men där har jag nog fel om det är som ni säger!
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-09-28 19:56:04 följande:
    Jag hitta mitt första gråa hår på min 30-årsdag. Jättekul "present" för att bli lilltant Jag skyndade mig och rycka det och sen begravde jag det i en blomkruka och vägrade tänka på vad som hade hänt i flera år. Förmodligen funkade det för sen dök det inte upp några mer på flera år. 
    Så det behöver inte vara så att du kommer bli gråhårig nu så det märks. Ryck och färga, de gör massor med folk. Du skulle bara veta hur många det är som färgar för att dölja det. 

Hahaha, jag fnissade lite när jag läste din kommentar Skrattande "begravde det i en blomkruka" hahaha! Ja asså så länge det bara är några enstaka så tar jag bort dom, men om jag skulle få en hel grå slinga så tror jag att jag skulle låta den vara ... tycker vitt hår är fint när det liksom är i partier eller ett helt huvud.

• slamkrypare

Jag var 20 när jag hittade de första grå och de ökade snabbt, fick börja färga håret regelbundet vid 23-24 om jag minns rätt. Inte skoj, är 35 nu och tycker att även det är för tidigt. Men det är ett arv från min mor, alla kvinnor på mammas sida har blivit gråhåriga tidigt. Min moster tex var helt grå/vithårig redan vid 19 års ålder.

• Anonym (grå)
    slamkrypare skrev 2012-09-28 22:20:47 följande:
    Jag var 20 när jag hittade de första grå och de ökade snabbt, fick börja färga håret regelbundet vid 23-24 om jag minns rätt. Inte skoj, är 35 nu och tycker att även det är för tidigt. Men det är ett arv från min mor, alla kvinnor på mammas sida har blivit gråhåriga tidigt. Min moster tex var helt grå/vithårig redan vid 19 års ålder.

ojdå Förvånad fick du liksom vita partier när det ökade, eller fick du bara fler random vita hår ?
  • Petrol

Jag började bli grå vid 20 också, även om det hållit sig i en ganska liten omfattning sen dess, dock tillräckligt störande för att jag ska snagga av det regelbundet.

• Stampan

Hittade mina första vid 16 och har färgat håret sen jag var 24-25 och är tokgrå nu vid 33... Dumma gener, hade inte en chans...

• Sandrine

Ja förstår din småångest över det. Ja upptäckte mitt första hårstå för typ 4 månader sen och ja är 21. fick panik och ryckte av det , men sen har det bara kommit mer uppe på huvudet , som slingor ungefär, ser lite häftigt ut haha men vill ändå inte ha det..:)
    Nu känner ja mig mer van men gillar det fortfarande inte som sagt.. ja funderar på att tona mitt hår..

• Anonym (22 år)

Jag har haft gråa hår ganska länge. Framför allt på ett ställe på framsidan av huvudet som tyvärr syns när jag har uppsatt hår (vilket jag har jämt). Så färgar håret typ var 6:e vecka. Skittråkigt. Önskar att jag slapp färga håret men set är bara att vänja mig. Kommer ju få göra det i många år framöver. Life is unfair.

Svar på tråden 20 år, gråa hår ?!