• Anonym (ivf)

se hit alla ivfare.... behöver hjälp

Ja har börjat spraya suprecur. Skulle haft min mens i måndags som alltid är en klocka hade då sprayat sen tisdagen v innan på dag 22 som planerat. Tog ett grav test i morse trots att ja vet att ja inte kan av mig sjalv o inget mirakel har skett. Detta är min andra ivf o ja minns inte att det va så här förra gången. Kan tillägga att mina 2 senaste menstruatuoner har varit mindre o enbart i 3 dagar typ innan 5-6 dagar o mkt. Men man blir ju äldre 30 år o ja va bara lycklig att ja inte hade samma värk längre... Vad är det för fel på mig *gråter* vill inte avbryta nu. Kram

• Svar på tråden se hit alla ivfare.... behöver hjälp
  • slemtorsk i din bralla

det var jag med om också på min andra ivf. Det är inte ovanligt att mensen blir lite sen när man sprayar men de är dåliga på att informera om detta. Avvakta någon/några dagar till, testa för säkerhets skull och håll kontakten med kliniken så de vet att det eventuellt blir lite förskjutet. Avbrutet blir det nog inte - det blev det inte för mig, min mens var ganska mycket försenad om jag inte minns fel.

• JohannaS03

Är inte helt söker, men jag tror att det blir så för en del att mensen dröjer lite när man sprayar. Vet inte om det beror på medicinen eller om det är för att man så himla gärna vill att den ska komma? Irriterande i alla fall!

Men du behöver nog inte vara rädd att du måste avbryta!

• Anonym (ivf)

Åh tack o lov. Ja stress kan skjuta upp det. Men den ska komma iallafall det va ju skönt Hihi

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (ivf) skrev 2012-09-28 06:12:48 följande:
    Åh tack o lov. Ja stress kan skjuta upp det. Men den ska komma iallafall det va ju skönt Hihi
    framförallt så kan hormonerna skjuta upp det. Men ring kliniken du går på o prata med dem om det. Det kan vara bra för planeringen att de vet att du inte börjar med sprutorna när det är planerat, för du ska väl börja med dem på dag 1 eller något sånt på mensen. fan jag minns inte fast jag gjorde två ivf ganska nyligen *S*

Och du... 30 är ingen ålder. Jag är 39 och dessutom överviktig. Genomgick min andra IVF nu i våras och är gravid i 26:e veckan så inget är omöjligt. Åldern är INTE något större hinder när man bara är 30. Däremot handlar det ju (tyvärr) en hel del om tur också, att man ska få ut bra ägg som tar sig och som fäster sig så nu håller jag tummarna för dig stenhårt
  • Anonym (ivf)
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-28 06:15:31 följande:
    framförallt så kan hormonerna skjuta upp det. Men ring kliniken du går på o prata med dem om det. Det kan vara bra för planeringen att de vet att du inte börjar med sprutorna när det är planerat, för du ska väl börja med dem på dag 1 eller något sånt på mensen. fan jag minns inte fast jag gjorde två ivf ganska nyligen *S* Och du... 30 är ingen ålder. Jag är 39 och dessutom överviktig. Genomgick min andra IVF nu i våras och är gravid i 26:e veckan så inget är omöjligt. Åldern är INTE något större hinder när man bara är 30. Däremot handlar det ju (tyvärr) en hel del om tur också, att man ska få ut bra ägg som tar sig och som fäster sig så nu håller jag tummarna för dig stenhårt

Är sj överviktig så wow grattis du ger hopp! dom ska ringa mig den 4e så trot sprutorna är efter det kram
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (ivf) skrev 2012-09-28 06:40:49 följande:

Är sj överviktig så wow grattis du ger hopp! dom ska ringa mig den 4e så trot sprutorna är efter det kram
    vi hade ju ganska många odds emot oss förutom det..... men det handlar så mycket om tur också men jag hoppas att det kan inge hopp att en "gammal kärring" som jag kan lyckas bli gravid
Svar på tråden se hit alla ivfare.... behöver hjälp