• Jag och mitt mammaliv

Sluta amma 4 månaders bebis!

Jag behöver sluta amma min 4 månader gamle son, han tål inte mjölkprotein och jag har nu ätit mjölkfritt i en månad men min kropp mår pyton av det så i samråd med läkare och barnläkare har vi nu kommit fram till att helt få över på mjölkfri ersättning! Men oro är dock att min son gillar bröstet, speciellt på natten... På dagarna äter han sig inte mätt från bröstet utan får ofta fylla upp honom med ersättningen! Tror ni vi kommer få jobbiga nätter nu framöver? Han tar inte napp! Har provat alla som finns!!! Tacksam för hjälp och gärna om ngn har liknande erfarenhet!!

• Svar på tråden Sluta amma 4 månaders bebis!
  • mfe

Vissa barn tar ju napp när man slutat amma, så testa igen lite senare :)

• mfe

Min dotter är sex månader nu och hon har just börjat ta nappen då och då.

Men om han blir snuttig på natten så antingen ger du han ersättning om han är hungrig och vill han inte ha så gå runt med han en stund så han somnar om på dig och lägg sedan ner han igen, till slut kommer han ju somna, ingen 5 minuters metod då, utan testa lite olika saker, kanske någon snuttefilt han kan snutta på?

• Lilia

Om han är mjölkallergiker borde han inte vara allergisk mot bröstmjölken också oavsett vad du äter?

• E88

Lilia: om mamman äter mjölkprodukter går mjölkprotein över till barnet via bröstmjölken..

• E88

Jag missförstod nog lite nu... Iaf så antar jag att Ts son är komjölksallergiker.
    Jag fick testa en massa olika modeller av nappar innan min son tog någon :)

• Jag och mitt mammaliv

Ja han är mjölkallergiker! Som jag skrev så har jag provat alla nappar som finns men han blir bara arg när man försöker ge honom napp!!

• Litet My

Har nu pappan med i bilden? I så fall skulle han kunna ge flaska och natta medan du håller dig undan, ibland fungerar det med både napp och flaska om personen som står för bröstmjölken inte finns till hands.

Min 1 åring ammades på kvällen istället för välling/ersättning men jag blev inlagd på sjukhus 3 dygn och kunde inte ha med honom så han var hos mormor, tidigare hade han vägrat flaska men när jag inte var där var han fullkomligt nöjd med både mormor och nappflaska med välling helt utan protester.   

• leiapp

På vilket sätt mår din kropp pyton? Jag har själv gått över till mjölkfritt och mår jättebra. Jag börjar tro på de som säger att komjölk inte är lämplig föda alls för människor.

• Jag och mitt mammaliv

Spelar det ngn roll? Grattis till att du mår bra!! Jag har diarre, ont i magen och enligt läkare kan en del reagera på detta sätt!

• El11

Har du testat naturligt mjölkfritt? Dvs inte laktosfritt eller låglaktos.... Utan sojamjölk, havreprodukter eller mandelmjölk tex? Eller skippa mat som ska innehålla mjölkprod enligt recepten....

• Aaglars
    El11 skrev 2013-06-10 12:04:51 följande:
    Har du testat naturligt mjölkfritt? Dvs inte laktosfritt eller låglaktos.... Utan sojamjölk, havreprodukter eller mandelmjölk tex? Eller skippa mat som ska innehålla mjölkprod enligt recepten....
Svar på tråden Sluta amma 4 månaders bebis!