• Chrizzy81

Hipps ersättnng?

Hej!

Någon som har efarenhet av Hipps ersättning?
    Hade Nan ha1 till mitt första barn och tyckte den vara bra (blev inte hård i magen av den).
    Nu till andra barnet, funderar jag på att köra samma men har även sett att Hipp har ersättning. 
    Någon som testat? 

• Svar på tråden Hipps ersättnng?
  • elinson

De flesta ersättningar ger tyvärr lite hård mage i jämfört med bröstmjölk då dem innehåller mer järn och detta kan påverka tarmen på det sättet. Hipp, Nan, Collet, det finns flera producenter på marknaden. Pröva dig fram.

• 060810

Jag kör på Hipp till min dotter nu, fast hon får den som mjölk att dricka då hon har stora problem med sin vikt och där är mer kalorier och annat nyttigt i ersättningen och hon verkar gilla smaken.
    Upplever inte att hon är hård i magen av den. Hon är i stort sett alltid lös så jag har inte märkt något.

Den är rätt dyr, men om man inte ger den hela tiden är väl kostnaden ett mindre problem om man inte har gott om pengar förstås ;)
    Den kostar ju ca 50 kr för 4 liter. 

• sina

Vi provade Nan, Semper och Hipp, och har mest använt Hipp. Barnen blev hårdare i magen av Nan, och av Semper spydde de mer, och det luktade värre. Vi gillade att det var ekologiskt, dessutom, och har lite issues med Nestlé, så...

När de fick barnmat på burk köpte vi också allra mest Hipp.

Svar på tråden Hipps ersättnng?