• Conamore

Vad för höstjacka till 13 månaders baby?

Hej! Jag klurar lite på vad för höstjacka jag ska köpa till min tjej som är 13 månader idag. Till vintern har jag köpt en Reima overall, men vad tusan ska hon ha nu när det börjar bli svalare i luften? Är det en skaljacka och lager på lager som gäller eller ska jag satsa på en jacka som är varm i sig? Vad har ni till era ettåringar? Jag börjar få lite smått panik för det blir ju inte varmare ute precis... Tacksam för tips!

• Svar på tråden Vad för höstjacka till 13 månaders baby?
  • Flisan79

Jag har en fleece/lurvjacka från didriksson till min tjej som är just 13 månader. Fungerar bra. Den är fleece på insidan och lurv på utsidan.

• Conamore

Jag är ute efter en jacka som kanske står emot vinden lite, gör den du har det? Någon annan som har tips?

• Mathilda87

Vi har en vindflecce från pop som ett alternativ, och även en jaka med yttertyg från bennetton som alternativ 2 :)

• Winterfell

Mina barn har alltid haft Pop's skaljackor. Tycker de är bra.

• Mellanmjölkens land

I våras hade dottern en vindfleece kombinerat med galonkläder. Hon var då ca 1 år. Nu har hon skalkläder.

Vad som behövs beror väl på hur mycket barnet är ute och leker. Ett barn som mest sitter i vagnen behöver ju inte lika mycket/bra kläder som ett som leker i sandlådan flera timmar varje dag

• Oktobersladdis

Köp en skaloverall och ha fleecekläder under, toppen för en 1-åring! Polarn är dyr men bäst tycker jag.

• Flisan79

Eftersom att jackan jag har har dubbelt tyg så är den ju lite vindtät. Sen så är hon sällan ute mer än i vagnen och där har hon filt.

• Solen11

Har köpt en fin fleece munkjacka på Intersport som funkar bra nu när det är ca 10-15 grader. Blir det regnigt så kommer hon ha Didriksson Slaskeman jackan ovanpå. Hon sitter mest i vagnen eftersom hon inte kan gå än.. (13 mån). Har fårskinnsfäll i vagnen och åkpåse att ta till sen. Avvaktar att köpa varm overall till man ser vad det blir för typ av vinter (förra var ju varm i sthlm)..  

• Lyrasmamma

Min dotter är 12 månader och vi har lite olika. Är det fint väder har hon sin windstopper från Pop, den är superbra! Regnar det eller är lite allmänt ruggigt ute har hon sin skaljacka från Pop med en fleece från Isbjörn under. Vi kör alltså på lager på lager.

• Harmagedon

Min ettåring går väldigt bra och rör sig därför ute mycket utan att åka vagn. För oss funkar en skaloverall toppen. Har även ullfrotteoverall att stoppa i den kyligare dagar. Till bilåkning o snabba förflyttningar ute har vi vindfleecejacka.

• Conamore

Tack för alla svar!
    Köpte en skaljacka från PoP, men det blev tyvärr inte så bra. Min dotter satt som paralyserad, rörde inte en fena då den kom på. Antar att det var för att den var ganska stel i tyget, och hon är ganska liten.
    Det blir till att lämna tillbaka den idag och prova med en vindfleece istället.

• Conamore

Vindfleecen funkade mycket bättre. Liiite stel, men inte alls så stel som skaljackan.

• bella00

Jag har en lite tunnare dunjacka till min 13 månaders!! Det fungerar superbra.. Sen när hon sitter i sandlådan byter jag till ett flecce fodrat regnställ!! Jackan är mjuk och mysig och hon håller sig varm i den. Köpte jackan på Coop, Och regnstället på stadium.

Svar på tråden Vad för höstjacka till 13 månaders baby?