• Jooohanna

Era bästa feel good-filmtips?!

Jag vill muntra upp min syster som genomgår en jobbig tid och ge henne lite filmer som man mår bra av att se, så snälla dela med er av era bästa tips!!

Genre spelar inte så stor roll, utan kravet är bara att man ska få en bra känsla i magen så att säga av att se dom om ni förstår hur jag menar.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Era bästa feel good-filmtips?!
  • Erikssonförfan
    Jooohanna skrev 2012-09-25 16:27:32 följande:
    Jag vill muntra upp min syster som genomgår en jobbig tid och ge henne lite filmer som man mår bra av att se, så snälla dela med er av era bästa tips!!

Genre spelar inte så stor roll, utan kravet är bara att man ska få en bra känsla i magen så att säga av att se dom om ni förstår hur jag menar.

Tack på förhand! 
    Stardust .

Jag är inte speciellt lättcharmad gällande sådana filmer, men denna var riktigt fin.
  • pluvdo

Death at a funeral (den brittiska från 2007) är rolig, om inte annat.

Ma vie en rose om en pojk som vill vara en flicka är mysig.

Någonting som gjort mig glad på sistone har varit detta videoklippet:

så det kan du ju länka till henne också. :)

• Ant3
    The Intouchables (
    " target="_blank">trailer
    ) En fransk verklighetsbaserad film om en helkroppsförlamad man som anställer en ung fattig kille från ghettot som personlig assistent.

Det låter kanske inte så jävla feel-good, men det är mycket humor och värme. Jag blir sällan berörd av filmer men denna gick rakt in i hjärtat fan och lämna en skön känsla i magen Skrattande
  • knightcat

When Harry met Sally
    Sleepless in Seattle
    Pretty Woman
    You've got mail
    An affair to remember

Ser alltid någon av dessa om jag är ledsen eller har en släng av ångest/oro. Hjälper! Älskar musiken i samtliga filmer. Ger myskänsla. 

• CherstinBovington

Bridesmaids. Om man inte mår bättre efter att ha sett den vet jag inte! Jag skrattar ihjäl mig varje gång jag ser den.

• emcea

Friends whit kids och The Intouchables är de filmer jag sett senast som gett mig en riktig härlig filmupplevelse! =)

Dotter- 10
  • Orkide

Hur man blir av med en kille på tio dagar
    Stolthet och fördom
    Snygg sexig och singel
    Grease
    Dirty Dancing
    White chicks
    Tidsresenärens hustru
    Twilightfilmerna

• Apopan

Så svårt att komma på några. Har svårt för "glada filmer", men kanske de här skulle vara något:

Stormy Night
    Lyckliga Tillsammans (Chun gwong cha sit)
    En rövarhistoria
    Eagle vs Shark
    Hålet (Dong)
    Singin in the rain
    Välkommen Mr Chance!
    Me and You and Everyone We Know
    Midnatt i Paris

Absoluta motsatsen till feel good-film skulle däremot vara "Den sjunde kontinenten". Om nu någons skulle vara på det humöret :P

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Era bästa feel good-filmtips?!