• Anonym

blivande singel?

Jag och mina barns pappa har aldrig haft en bra relation sedan vi separerade gör 5 år sen. Och livet som ensam mamma är värkligen krävande. Träffade min nuvarande pojkvän för ca 3 år sen och allt har varit så himla underbart. Han är jätte bra med barnen och dom älskar honom lika mycket som jag. Vi bör inte ihop då han har försörningsstöd och jaf jobbar men han spenderar dtörsda delen av din tid hos oss. Speciellt på barnveckorna (har barnen varannan vecka) nu är.det så att min pojkvän röker hasch ibland och Det har nu barnens pappa fått reda på. Och han kommer ringa soc såfort han får reda på att han varit i närheten av barnen. Kan han vätkligen komma nånstans med det? Viss jag vet oxå att man inte ska röka hasch men jag bryr mig faktiskt inte om han hör det nångång ibland. Ät ju inget som händer när barnen är hemma.

• Svar på tråden blivande singel?
  • Anonym

Alltid hysteri kring cannabis.... Säg åt killen din att ligga lågt i en månad eller två så han inte pissar positivt på något test bara. Brukar ta ca 2 veckor innan det går ur kroppen (om man inte är en storrökare), och efter det kommer ditt ex aldrig kunna bevisa något.

• orpon

Märkligt det där, killen har försörjningsstöd, och väljer att lägga sina stålars på knark? Hoppas nån sätter dit den snyltaren och att han får sitt försörjningsstöd indraget!

Pappan till barnen har helt rätt såklart, barn SKA inte växa upp med nån i närheten som tar droger! Hoppas pappan ringer direkt, för det är skäl nog till en anmälan.

• Anonym (socialarbetare)
    orpon skrev 2012-10-02 12:38:57 följande:
    Märkligt det där, killen har försörjningsstöd, och väljer att lägga sina stålars på knark? Hoppas nån sätter dit den snyltaren och att han får sitt försörjningsstöd indraget!

Pappan till barnen har helt rätt såklart, barn SKA inte växa upp med nån i närheten som tar droger! Hoppas pappan ringer direkt, för det är skäl nog till en anmälan.

Kunde inte skriva det bättre. En sådan person som lever på bidrag o väljer att spenadera sina pengar så är fruktansvärt oroväckande.

Och du som mamma borde tänka om det är en sån person du vill ha i närheten av dina barn. Har man "bara börjat med en grej" är det lättare att prova andra. 

Pappan har självklart anmälningsplikt!     
  • fettjock
    orpon skrev 2012-10-02 12:38:57 följande:

Såklart man kan ta droger som förälder, det finns faktiskt de som ansvarsfullt nyttjar droger i denna värld.
    Och många tar sig nått glas vin(som också är en drog) vid valda tillfällen.
    Men håller med att vissa ska undvika alla droger, en del kan inte hantera detta.

Sen vad man lägger sina pengar på är knappast vi som ska sitta bestämma över.
    Bara det räcker till det ska räcka till.
Svar på tråden blivande singel?