Hur många flaskor har ni?
Hej satt och ränkna flaskorna hemma i skåpet och fick en chock att det var så många
Så blev lite nyfiken hur många ni har och hur många barn ni har?
Hej satt och ränkna flaskorna hemma i skåpet och fick en chock att det var så många
Så blev lite nyfiken hur många ni har och hur många barn ni har?
Har 12 st men dåförvarar jag ju mjölk i dem också så 5-10 st står ju alltid i kyl och frys :)
2 st. Har aldrig haft fler än 1-2 st.
1 barn som dricker välling.
När de var så små så att de drack ersättning (på heltid) så hade vi 8 flaskor, för att slippa diska så ofta. Nu dricker de välling 1-2 gånger per dag (2 barn) och vi har 4 flaskor.
Nu röstade jag på 6 st för det är vad vi har av rätt märke och storlek till vår dotter 6 månader som äter ersättning. Det är vad som gick på 24 h när vi började med dem. Men vi har även 8 st Medela Calma från när jag ammade och 6 st av den mindre storleken av flaska. De ligger dock i en låda.
6 stycken på 2 barn..
2 är "bebisnappflaskor" som vi inte använder längre, de andra 4 är större, där har de två var så en är i skötväskan och den andra hemma..
När hon åt ersättning på heltid hade vi 4 stora och 2 små som mest. Det var när vi åkte till Frankrike och vi inte kunde diska på vägen direkt.
Nu när hon bara äter välling har vi tre stycken.
2 barn en till den "stora" och fyra till bebis som äter ersättning
Räknade till 13 st. Använder inte alla. Har två barn som får flaska, så några flaskor står bara i skåpet och några använder jag.
Har bara haft 2 som Max även när dottern åt ersättning , man diskar ju dom direkt dom ätit annars luktar det ju surt efter en stund !