• fabbemam

Sånger o dikter till dop!

Är det någon som har förslag på sånger o dikter som passar vid dop när barnet är adopterat och inte det första barnet i familjen. Jag vet att jag läst trådar om detta förut men kan inte hitta dem...

Till storebror hade vi en solist som sjöng Älska mig med Ainbusk, en fantastisk sång men lillebror måste ju få en egen!

• Svar på tråden Sånger o dikter till dop!
  • fabbemam

Snälla, det drar ihop sig, snart ät det dags...

Är det någon som har några förslag, vilka sånger o dikter hade ni på era barns dop? Sånger har jag hittat några men dikter är svårare...

• broglo

Den här gråter jag floder när jag lyssnar på och tänker på mina barn... "Sångerna" heter den, och finns på skivan "Helen Sjöholm sjunger Billy Joel". 

">

• Berla

Vi hade dop i November 2010 med massa snö ute och hade "Välkommen hem" -EMD.

• annika11

Nu kanske dopet rerdan har varit, men annars kanske
    Sonja Aldens Du får inte passa

• fabbemam

Nu är det gjort, tack för era tips! Vi valde tillslut Mauro Scoccos låt Du är aldrig ensam:

Tyckte att den kändes rätt, vi har ju redan tagit flyget för att mötas! O att han aldrig mer ska vara ensam pratar vi om OFTA så den känns helt rätt!

• MadeleneStrömqvist

Så kom du till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft. Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring. Små fötter och fingrar, din hud och din doft så underbart skapat allting. Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken är vi din tryggade borg. Idag vill vi visa för vänner och släkt den gåva vi fått att bevara. Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara!

• cherrycupecake83

tycker denna är jättefin av Sonja Ahld´ens låt " välkommen hem".

">

för att verkligen höra hur det kan låta i en kyrka så kan det låta så här:

">

Svar på tråden Sånger o dikter till dop!