• Anonym (Förvirrad)

Hjälp!..Jag fattar inget?..ÄL, Pergotime, menscykel?!?

Nu behöver jag hjälp!

Jag brukar ha lååång cykel och ägglossar dåligt.
    Förra månaden fick jag enkelkur med pergo men ägglossade inte.
    Denna månaden fick jag dubbel-kur med pergo och hade ägglossning dag 18.
    Idag är jag på dag 28 i cykeln och när jag torkade mig var det lite rosa på pappret.
    Kan det vara en nidblödning (ÄL+10), men är inte det sent för en nidblödning?
    Å andra sidan känns det som om annars skulle cykeln va jättekort?..Eller rättare sagt
    lutealfasen, bara 10 dagar. Då hinner ju knappt ägget fästa ifall det blivit befruktat?!?
    Jag har fått höra att man oftast brukar få lite längre än en "normalcykel" när man äter pergotime eftersom
    den oftast gör att man ägglossar senare än "normalt", därav förlängs även lutealfasen också.
    Min fråga är alltså egentligen...är det "normalt" att med pergotime ägglossa på dag 18 och sedan få mens redan dag 28-29?

• Svar på tråden Hjälp!..Jag fattar inget?..ÄL, Pergotime, menscykel?!?
  • dollface85

Jag kanske har fel men är inte nidblödning i samband med att mens ska vara? tio dagar efter verkar lite kort men sen igen du verkar ha en konstig mensperiod. 

• Anonym (inte sent)

det kan absolut vara en nidblödning, inte för sent för det. kan även vara en vanlig spotting, sånt händer. ägget fäster ju allt emellan dag 3-10 efter äl, det är jätte-olika, och nidblödningen kommer ju i samband med det. somliga får oxå små blödningar i början av graviditeten (om du nu råkar ha blivit gravid).

• dollface85
    Anonym (inte sent) skrev 2012-09-23 18:41:32 följande:
    det kan absolut vara en nidblödning, inte för sent för det. kan även vara en vanlig spotting, sånt händer. ägget fäster ju allt emellan dag 3-10 efter äl, det är jätte-olika, och nidblödningen kommer ju i samband med det. somliga får oxå små blödningar i början av graviditeten (om du nu råkar ha blivit gravid).
    När jag blev gravid senast hade jag en röd brun flutning vi senare trodde var urinvägsinfektion eftersom jag trodde det var urin samt att jag kissade rött när man skulle undesöka. jag tänkte inte alls på att jag kunde ha fått en nidblödning utan mitt urin var rött och brunt vilket jag tyckte var konstigt men i samma veva drack jag mycket alkhol. först i efterhand fick jag veta att jag var gravid så jag tycker du ska kolla upp det. helst till mvc som vet hur man gör.
Svar på tråden Hjälp!..Jag fattar inget?..ÄL, Pergotime, menscykel?!?