• Anna Paulita

Byta dragkedja på stövlar, vad kan det kosta?

Måste byta ut dragkedjan på ett par stövlar och inbillar mig att det är en kostsam historia. Någon som kan säga, i runda slängar, vad det skulle kunnas tänka gå på?

• Svar på tråden Byta dragkedja på stövlar, vad kan det kosta?
  • Norrlands08a
    Anna Paulita skrev 2012-09-23 17:30:58 följande:
    Måste byta ut dragkedjan på ett par stövlar och inbillar mig att det är en kostsam historia. Någon som kan säga, i runda slängar, vad det skulle kunnas tänka gå på?
    Är de gamla? Jag hade ett par ecco-stövlar där dragkedjan gick sönder. Jag gick till närmaste ecco-butik och de hade tre års garanti... så jag letade fram mitt gamla kvitto och fick ett par nya! Så ifall de är nya och nåt schysst märke kan det vara värt att kolla upp.

Annars har jag ingen aning.
  • Lindsey Egot the only one

Jag betalade 200:- för 1 dragkedja på ett par cowboys boots. Så från 200:- för en dragkedja till kanske 500:- för ett par. Beroende på längd.

För mig var det värt det då jag köpte bootsen på rea för 200:- på scorette i Ullared och ordinarie pris var 1200:-.

• Anna Paulita

Nej, jag köpte dem ett år sedan men dessvärre har jag inte kvar kvittot vilket är riktigt puckat då de kostade 1800. Betalade delvis med presentkort så ett kontoutdrag hjälper mig nog inte. :(

Djävligt surt faktiskt, men jag får skylla mig själv.

• Anna Paulita

Ok, då kanske det inte blir så farligt. Tänkte 500-700 spänn....

• Lindsey Egot the only one

Min mamma köpte ett par vagabond 2010. 2011 släppte sulan från skon och hon fick nya skor utan kvitto då det bara var Johanssons skor som saluförde dem.

• Anna Paulita

Jag kan ju prova, man vet ju aldrig. Ska till stan på torsdag och kan ju se vad de säger.

• SVejsan

Vad för fel är det på dragkedjan, är det "tänder" som gått sönder eller är det "löparen"  dvs dragmojen?
    Finns reservlöpare som funkar (i alla fall på bättre dragkedjor) som man med enkla handgrepp sätter på.

se www.zlideon.se, vi köpte på www.smartasaker.se

• Anna Paulita

Den öppnar sig. Vad det beror på vet jag inte.

• Fia 28

50 euro kostade det för mej ifjol. Inte hela världen om skorna var dyra och i bra skick. Mina stövlar var fordrade och kanske krävde lite extra jobb.

Svar på tråden Byta dragkedja på stövlar, vad kan det kosta?