• havi

Vill få längre hår!!!!

Hej allihopa! Vet inte riktigt hur jag ska börja men jag säger väl så här: Jag vill (som rubriken lyder) ha längre hår men jag tror jag inte årkar vänta i år. Och lös-hår är inget för mig! Har någon nått/några tips på hur håret kan växa snabbare eller något sådant? I sånna fall skriva där nere! Tack på för hand.

Hår ska bli längre
  • Svar på tråden Vill få längre hår!!!!
  • TessTess93

Man kan använda ricinolja :)

Så här applicerar du ricinoljan i håret:
    1. Ditt hår ska vara torrt. Kamma först ut håret och se till att du har oljan och en hårsnodd/klämma tillgänglig.
    2. Börja med att hälla en klick lika stor som ungefär en femkrona på fingertopparna (försök att inte få det över hela handen, för det som är på handflatan når aldrig ända in i hårbotten känns det som).
    3. Massera in oljan i hårbotten och fyll på med olja i handen om det behövs. Jag brukar hälla en gång till för jag tycker inte att det räcker med bara en klick.
    4. Du kan sätta oljan i hela håret ifall du vill men det tycker jag inte är nödvändigt så ta resterna av oljan som är kvar på dina händer när du har smörjt in hårbotten och dra igenom topparna med det. Du kan ta lite mer från flaskan om det inte räcker också.
    5. Låt det verka i ca 1 timma. i uppsatt hår med hårsnodd eller klämma.
    6. Duscha håret noggrant med schampo, två gånger om det behövs, dock tycker jag oftast bara det behövs en noggrann gång. Se till att det inte är någon olja kvar, för det kan få håret att se väldigt fettigt ut.
    7. Sätt i balsam i hela håret och låt det verka ett tag.
    8. Skölj ur och sen är det klart! Använd oljan ca. 3-4 gånger i veckan för bästa resultat.

Då växer de ungefär 5 cm mer per månad :) jag har testat och det funkar :)
    Ända nackdelen jag kan komma på är att de drar ur hårfärg om man har färgat hår..

Ricinolja kan man köpa på bl.a. apoteket :)

• Ninja05

Det gäller att ta hand om håret. Fukt. Fukt kommer man långt med...snåla inte på hårprodukter, köp gärna ett dyrare bra schampoo o balsam hos frisören. Fråga vilken inpackning som skulle passa dig och köp och gör en inpackning varje vecka.

Minska eller sluta helt med värmeprodukter, och om du använder det ändå så använd skyddande produkter!

Borsta aldrig håret när det är blött...och sen ska du heller inte " gnugga" håret med handduken för det förstör håret. Låt det självtorka.

Äta nyttigt och dricka mycket vatten är också mycket viktigare än man tror.

Och självklart klippa sig när håret blivit för slitet, men inte i onödan om det inte verkligen behövs.

Sen är det bara tålamod som gäller ..och nej inga piller eller nåt får håret att växa snabbare om man inte vårdar det rätt.

lycka till :)

• Pudding

I så fall är nog ricinolja den enda metoden som fungerar. 

Jag tror inte på det men det kanske bara är för att jag inte har provat. Jag tror att allt man kan göra är att vänta på att håret växer ut i sin vanliga takt.  

• TessTess93

På apoteket kostar det ungefär 70 kr :)

• FruOMor

Ricinolja funkar inte, min syster har testat och de va bara slöseri med tid och pengar! Fixa en schyst förlängning istället och klippning det i ditt hår så de inte ser fejk ut :))

• TessTess93

Ricin olja fungerade för mig iaf :) så det är nog olika då :)

• Camillapunktslut

Ricin olja funkar för mig. Förra hösten gjorde jag varannan dag utan undantag och det växte 3 cm i månaden. Mätte med måttbandet nu kör jag igen fast inte lika intensivt. Och typ 2 cm hittills på en månad ca.

• Cherrry

ska med testa. ska vara kall pressad ricinolja se om det hjälper en att få lite längre värt att testa =)

• ToKar

Silicatabletter. Mitt hår och mina naglar växer som ogräs! Hade nerbitna naglar förr men nu ser de ut som lösnaglar. Lätt att de blir för långa. Ang. håret så hade jag page för ett år sen. Igår mätte jag håret till 32cm långt. Ska fortsätta spara!! Hårvård: tvättar 1ggr i veckan. Milt schampo och sedan tresemme balsam (med avokado tror jag?)Använder några droppar arganolja i håret ibland...

Använder Aldrig värme. Det självtorkar alltid. Brukar även henna håret var tredje månad. Håret blir starkare av det.

Mina silicatabletter är från friggs och finns i matbutiker. ca 90kr tror jag!! Ricinolja tycker jag bara är bökigt. Plus att det gör håret risigt om man använder det för mycket,.,, +svårt att tvätta ur. (läs omöjligt)  

Jag klipper nån millimeter vid behov, inte ofta alltså... Och jag borstar typ aldrig håret.. på natten sätter jag upp håret med hårklämmor i en boll uppe på huvudet så att det inte slits under natten. Brukar ofta ha uppsatt under dagarna med..

Hoppas du fick ut nåt vettigt av det jag skrev! lycka till :D     

• ToKar

Det är precis som det verkar. Jag är besatt att få superlångt hår ;)

• starrock

hej jag har lockigt hår ungefär till axlarna jag vill ha mycket längre hår kan man få det på en månad,isånafall hur? :)

Svar på tråden Vill få längre hår!!!!