Man kan använda ricinolja :)
Så här applicerar du ricinoljan i håret:
1. Ditt hår ska vara torrt. Kamma först ut håret och se till att du har oljan och en hårsnodd/klämma tillgänglig.
2. Börja med att hälla en klick lika stor som ungefär en femkrona på fingertopparna (försök att inte få det över hela handen, för det som är på handflatan når aldrig ända in i hårbotten känns det som).
3. Massera in oljan i hårbotten och fyll på med olja i handen om det behövs. Jag brukar hälla en gång till för jag tycker inte att det räcker med bara en klick.
4. Du kan sätta oljan i hela håret ifall du vill men det tycker jag inte är nödvändigt så ta resterna av oljan som är kvar på dina händer när du har smörjt in hårbotten och dra igenom topparna med det. Du kan ta lite mer från flaskan om det inte räcker också.
5. Låt det verka i ca 1 timma. i uppsatt hår med hårsnodd eller klämma.
6. Duscha håret noggrant med schampo, två gånger om det behövs, dock tycker jag oftast bara det behövs en noggrann gång. Se till att det inte är någon olja kvar, för det kan få håret att se väldigt fettigt ut.
7. Sätt i balsam i hela håret och låt det verka ett tag.
8. Skölj ur och sen är det klart! Använd oljan ca. 3-4 gånger i veckan för bästa resultat.
Då växer de ungefär 5 cm mer per månad :) jag har testat och det funkar :)
Ända nackdelen jag kan komma på är att de drar ur hårfärg om man har färgat hår..
Ricinolja kan man köpa på bl.a. apoteket :)