• Ninniisen

Skrik vid amning

Jag behöver lite råd!
    I onsdags föddes mitt fjärde barn, en härlig liten tjockamolla :) Amningen har funkat bra och hon har en bra sugteknik men ju mer tiden går så har dottern börjat skrika så fort det är dags att äta. Hon måste lugnas ner innan hon vill ta bröstet och jag börjar känna frustrationen komma.
    Man undrar om det är för att hon är så hungrig men varför suger hon inte tag när hon har tutten i mun?!

Hon suger ju fint och mjölken rinner till och man går mer eller mindre med ömma och spända bröst men denna onda cirkel fortsätter.
    Hur kommer man ur den?

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 19/9 ° ★
  • Svar på tråden Skrik vid amning
  • Minion
    Lena skrev 2012-09-22 20:23:12 följande:
    Har du provat att ge bröstet oftare?
    Om hon var lite större när hon föddes än "normalt" så behöver hon nog äta oftare. Om hon inte var det så kanske hon bara helt enkelt är hungrigare av sig. Oavsett så är det bra att mata så fort du ser tecken på hunger, så att du förekommer henne innan hon blivit så hungrig att hon skriker.
  • Ninniisen

Jag har brösten framme konstant känns det som och försöker erbjuda i tid men väl vid bröstet skriker hon och blir så arg.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Loreena

Är hon 4 månader? I så fall så kan det bero på att hon har svårt att koncentrera sig för att hon blir distraherad av en massa andra intryck. De blir mer medvetna om omgivningen i den åldern. När min son var 4 månader så funkade det bara att amma liggandes på sängen. :S

• Loreena

Eller så är hon snuttig men inte hungrig. Och blir arg när mjölken rinner till. Isof. rekommenderar jag napp. Hur ofta ammar du då?

• Larvig
    Loreena skrev 2012-09-22 20:56:02 följande:
    Är hon 4 månader? I så fall så kan det bero på att hon har svårt att koncentrera sig för att hon blir distraherad av en massa andra intryck. De blir mer medvetna om omgivningen i den åldern. När min son var 4 månader så funkade det bara att amma liggandes på sängen. :S
    Barnet är fött i onsdags. 
  • mayia1

Hon har inte ont i munnen av nån anledning då? Vet inte varför hon skulle ha det, men har du kollat om du ser nåt konstigt? Eller är hon tät i näsan? Min flicka blev förkyld och tät i näsan (smittad av storebror) när hon var fem dagar gammal... Annars brukade min tjej skrika när det kom mat fast hon inte ville ha, jag hade mycket mjölk i början.

Svar på tråden Skrik vid amning