Tappar hår!
Jag tappar sjukt mycket hår, är detta normalt? Finns det fler som gör det? Någon som har några tips för att motverka detta?
Känns som att jag kommer bli skallig snart! :(
Jag tappar sjukt mycket hår, är detta normalt? Finns det fler som gör det? Någon som har några tips för att motverka detta?
Känns som att jag kommer bli skallig snart! :(
Jag gör det, började för typ 10 dagar sedan. Känns som om halva skalpen åker av i varje dusch (vilket den förstås inte gör). Tänkte börja med oljeinpackning (Ricinolja) det har hjälpt mitt hår tidigare att minska håravfall, fast då tappade jag inte lika mycket som jag gör nu.
Återkommer med utvärdering lite senare.
Ja det är normalt och väldigt vanligt efter en graviditet.
Ja, oh ja! Jag tappade kopiösa mängder hår från ca 1 månad efter förlossningen och framåt. Det lugnade sig något runt 1 år efter förlossningen. Men jag tappar fortfarande mer än normalt, och nu har det snart gått 2 år...
Som tur är har jag alltid haft extremt tjockt hår som växer som ogräs, så det märks ändå inte så himla mycket. Det är mest jobbigt att ta reda på allt hår i golvbrunnen efter hårtvätt och att det ligger så mycket hår överallt i hela huset...
Ja det är normalt och jag gjorde det också. Det slutar av sig själv.
Japp, när jag äntligen fick tillbaka håret efter min första förlossning så blev jag gravid igen, så nu ser jag nästan flint ut igen ;)
Men det är jätte vanligt och jag vet då inget som kan hjälpa tyvärr..
Helt normalt. Under graviditeten är kroppen inställd på tillväxt och man tappar onormalt lite hår. Ett tag efter förlossningen så ställer kroppen om sig till hormonellt "normalläge" så att säga. Då börjar man tappa hår som vanligt....plus allt det hår som man skulle ha tappat under graviditeten.
Skönt, då behöver jag inte oroa mig då! :)