När kommer mensen tillbaka?
Ja, frågan lyder som i rubriken. Sonen är 6 mån och jag har helammat honom fram tills nu. Hur var det för er?
Ja, frågan lyder som i rubriken. Sonen är 6 mån och jag har helammat honom fram tills nu. Hur var det för er?
Helammar och den kom 1,5 månad efter att dottern föddes...
Jag har i och för sig inte ammat men dröjde 9 veckor med lillkillen o
när kroppen är redo för det.
Helammade sonen, fick tillbaka mensen när han var 2 månader.
Helamma dottern, fick tillbaka mensen när hon var 3 månader.
Som whitetrash86 skriver, när kroppen är redo.
Helammade sonen, fick mens 8 veckor efter förlossningen.
Helammade dottern och mensen kom tillbaka efter 6 veckor.
Jag helammade sonen och fick mens nio veckor efter att han föddes (via kejsarsnitt).
Helammade och mensen kom tyvärr tillbaka efter 10v (hade gärna kunnat dröja någon månad till :P)
Helammade tills bebisen var 6 mån. Därefter började vi introducera mat men minskade knappt på amningen. Mensen kom tillbaka när bebisen var 10 månader. Ammade då fortfarande ca 3-4 ggr dagtid och 3-4 ggr på natten.
Min mens har kommit igång 1,5 månad efter att jag slutat helamma eller mestadels amma (smakisar har inte gjort någon skillnad). Det har då i mitt fall varit kring 8-10 månader.
6 veckor efter förlossningen kom mensen. Avslaget hade lagt sig ett par dagar tidigare och sen kom mensen :(. Jag helamma i två månader men mjölken sinade när mensen kom.
Efter 6 månader med första barnet. Efter 9 månader med andra. Helammade äldsta i 5 månader drygt. Yngsta ammade i praktiken uteslutande tills han var runt 8 månader. Hade väl fått i sig någon halv tesked av något annat så helammade ju inte enligt definition.