Oansvarig mamma - Har jag rätt till barnet?
Hej
Jag och min sambo sepererade nygligen och fick delad vårdnad om vårt barn. Vår lilla tös är dödligt allergisk mot alla slags nötter, hon kan inte ens vara i samma rum som någon som äter nötter och det är mitt ex mycket medveten om.
Men ändå så har min dotter bara på 4 månader fått två allergichocker som har fått henne att hamna på sjukhus. Den senaste hände för en vecka sedan, och det som gjorde mig så förbannad var att mitt ex knappt verkade ha skitit totalt i min dotters allergi.
Mitt ex har en ny familj och de hade lagat någon av de andra barnens favoritmaträtt. Det är en maträtt som består till större del av jordnötssmör. Och det hade de gjort även fast min dotter var där.
Förra gången hon fick en allergisk chock var det för att de hade köpt hem naturgodis som innehöll nötter.
Överreagerar jag som tycker att detta är ALLDELES för många gånger på en sån kort tid? Mamman är fullkomligt oansvarig.
Har jag rätt till att få fullständig vårdnad om mitt barn, även fast detta "bara" har skett två gånger? Kan jag ta upp detta med familjerätten?