Läckande tygblöjor
Har nu kört med tygblöjor på pojken sen födseln för tre månader sen. Har lite funderingar och frågor som någon mer erfaren kanske kan svara på:
Vi började med att köpa sk "Kina-blöjor" pocketblöjor från tradera, märket är Babyland, för att se om vi skulle palla tvättandet och så. Är nu helt säker på att vi kommer fortsätta med tygisar, men:
*De läcker i dagsläget väldigt mycket. Bajs rinner ut vid benen om jag inte byter inom 30 sek, och kiss rätt fort det med. Har försökt anpassa knäppningen men inget hjälper. Är det helt enkelt för dålig passform på dessa budgetblöjor?
Köpte ett par Imse Vimse AIO, men dessa tar sån jäkla tid att torka. Vi bor i lägenhet och har ingenstans att hänga tvätten, alltså vill vi gärna att de torkar över natten som pocketblöjorna gör.
Fick en ekologisk formsydd bambublöja med tilhörande byxa. Den passar rätt bra, men blöjbyxan är så jäkla stel och känns för hård mot hans mjuka lår.
Efter att ha testat alla är vi nog ändå mest sugna på pocketblöjor pga av torktiden.
*Undrar om det är någon som vet om det finns en pocketblöja med samma dubbla resår vid benen som AIO-blöjorna har? Har surfat mig blå men det är rätt svårt att se detta på produktbilderna.
*Hur ofta brukar ni byta? Jag upplever nu att han i princip bara kan ha dem i en timme innan det blir kisslekage. Är det normalt? Har jag helt enkelt för stora förväntningar på blöjorna?
*Hur gör ni på natten? Har tur och väcks bara två ggr per natt, och det ger ju sovetapper på 3-4 timmar och det finns inte en chans att köra tyg för oss då. Bytte pyjamas och bäddade rent mitt i natten i en månad, sen gav vi upp och kör nu engångs på natten. Skulle såklart helst köra 100% tyg.
Alla tips välkomna!