• Höstbebis2010

ok att värma ersättning flera timmar innan?

Idag ska vi iväg några timmar och jag undrar om det är ok att värma och blanda ihop ersättningen (nan 1) och hälla på termos? I förgår när vi var iväg värmde jag bara vattnet innan och blandade när han skulle äta, men vore smidigare att bara kunna hälla upp färdig ersättning i flaskan och ge direkt.
    Tetrorna är ju superbra att ha med egentligen, men då sonen bara äter 60 ml varje mål än så länge blir det väldigt slöseri med såna. 

• Svar på tråden ok att värma ersättning flera timmar innan?
  • niky40

Nej jag skulle inte blanda så långt i förväg. Ättemperaturen är en perfekt grogrund för bakterier. Bättre med en termos hett vatten, en flaska kallt och en vällingdoserare. Då går det på ett kick!

• Skit i det du

Men hur var det nu, kunde man inte blanda den kall och sen värma?

Vet att man inte ska värma ersättning igen, det misstaget gjorde vi och det blev inge bra för bebisen :/

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • niky40
    Skit i det du skrev 2012-09-20 06:54:05 följande:
    Men hur var det nu, kunde man inte blanda den kall och sen värma?

Vet att man inte ska värma ersättning igen, det misstaget gjorde vi och det blev inge bra för bebisen :/

Det står på förpackningen att man kan blanda den ett tag i förväg men då måste den ju förvaras kallt, i kylskåp eller kylväska.
  • Skit i det du
    niky40 skrev 2012-09-20 07:04:44 följande:

Det står på förpackningen att man kan blanda den ett tag i förväg men då måste den ju förvaras kallt, i kylskåp eller kylväska.
    Så var det ja =)

Vi körde med att värma det under en varmvattenkran när vi råkat hamna nånstans som inte hade micro osv. Tar lång tid men funkade i nödfall =)
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • juliaannaeva

Jag brukar blanda färdiga flaskor ha dem i en liten kylväska o sen bara ställa flaskan i micron, finns ju på varje bensin mack i fall man är ute längst vägarna :) så sa min BVC sköterska att det gick o göra så de kör jag på o de funkar super bra för oss!

• Maho81

Kokar ni vattnet innan ni blandar till och ställer i kylen?

• MrsC74

Ta med varmt vatten i en termos och blanda sedan på plats eller köp ett par tetror.

• MrsC74

Såg nu att du inte ville ha tetra... Sorry. Men det är ju bara i dag. Blir inte så dyrt. Tetra kan du ju hälla i en termos när du öppna den en gång. Den håller.

• lillasysterfia

Vi hade alltid med varmt vatten i termos och en flaska kallt vatten. Blandade till ättemp och i med pulver. Fungerade kanon. Då reste vi en del med första sonen.

• niky40
    Maho81 skrev 2012-09-20 07:12:05 följande:
    Kokar ni vattnet innan ni blandar till och ställer i kylen?

Nej inte här hemma där vi har kommunalt vatten. Dock på landet med egen brunn.
Svar på tråden ok att värma ersättning flera timmar innan?