• Levia

Abort och köttätande

Hur tänker ni andra, kring de (eller du själv) som säger sig vara emot abort, men, som äter kött. Då med tanke på att djuret kan vara uppvuxet under sämre former, och djurtransport under sämre former. Avlar fram djur, för att döda och äta. Det är kanske inte lätt att välja produkter som inte alls innehåller något animaliskt alls.

• Svar på tråden Abort och köttätande
  • Interligator

Hur tänker du som är är emot abort, men tar penicillin när du är sjuk och dödar miljarder bakterier?

• Levia
    Interligator skrev 2012-09-19 18:28:57 följande:
    Hur tänker du som är är emot abort, men tar penicillin när du är sjuk och dödar miljarder bakterier?

Jag är inte emot abort.
  • Border

Jag är inte helt emot abort, eftersom jag anser att det kan finnas skäl till en abort. Men helst skulle inte vilja att abort finns. Varför? Jo, för att man då dödar sitt eget barn.
    Det har inget att göra med att jag äter kött. Jag dödar ingen bara för att jag äter kött. Dessutom ser jag ex.vis kor och grisar som mat.

• puss

finns väl knappast nåt samband där, så jag tycker ingenting om det.

Easy cum easy go
  • The past is now
    puss skrev 2012-09-19 18:50:13 följande:
    finns väl knappast nåt samband där, så jag tycker ingenting om det.
  • Levia

Samband, dödandet, och "uppfödandet" (säkert fel grammatik) har samband med varandra.

• The past is now
    Levia skrev 2012-09-19 18:57:18 följande:
    Samband, dödandet, och "uppfödandet" (säkert fel grammatik) har samband med varandra.

Den dagen en man kan bli gravid och bära det i 9 månader för att sedan föda fam det är det ju bra. Men så länge den är kvinnans kropp så är det också hennes val att göra vad hon vill med det.

Att tvinga någon att vara en bakmaskin är bara äckligt och barbariskt. Föd du dina ungar på löpande band men ge fan i att tala om för andra hur dom ska göra.

Sen kan jag tycka att abortgränsen är för hög..Men har man gjort vad man kan för att skydda sig så är det jävligt bra att aborten finns. Och är barnet skadat eller mamman riskerar sitt liv är det också bra.

• lennartsdotter
    The past is now skrev 2012-09-19 19:06:52 följande:

Sen kan jag tycka att abortgränsen är för hög..Men har man gjort vad man kan för att skydda sig så är det jävligt bra att aborten finns. Och är barnet skadat eller mamman riskerar sitt liv är det också bra.

Jag tycker alltid att det är intressant att höra argumenten för att abortgränsen är för hög. I Sverige har vi ingen absolut övre gräns utan gränsen är att livsdugliga foster inte får aborteras och den gränsen är beroende av den medicintekniska utvecklingen och därmed föränderlig. Den är anpassad efter de medicinska möjligheter som råder för tillfället. Dessutom har vi en "säkerhetsgräns" vid 18 veckor där medicinsk expertis bedömer om abort får utföras eller inte.
  • fettjock
    Levia skrev 2012-09-19 18:57:18 följande:
    ROFL.
    Man måste nog ha en eller annan skruv lös i att kunna para ihop dessa 2 på detta sätt :D
    Eller menar du att vi ska börja äta kött från aborterade foster?
  • Jennie med ie

Som köttätare, bland annat, bidrar man ju till dödandet av djur. Det går inte att komma ifrån. Bara det att nån annan oftast rent konkret avslutar dess liv...

Men i alla fall. Nu är jag emot abort, och äter inte kött. Så egentligen tillhör jag inte TS målgrupp. Men köttätande abortmotståndare är ju knappast ensamma om att göra skillnad mellan människor och djur. Det gör de flesta... jag menar, hur många skulle göra sig av med sitt barn om h*n blev allergisk mot ens husdjur? Eller göra sig av med sin partner om denne kissade på sig. T ex... Nej för de flesta är andra människor värda mer än djur. På så sätt är det inget konstigt att vara emot avslutande av mänskligt liv men inte emot avslutande av djurliv.

Svar på tråden Abort och köttätande