• Sommarlovet1

2 döttrar, fyra missfall, 24 år...varför blir det så här? Vad är felet?

Jag fick en dotter när jag var 17 år, hon föddes 2005. Planerat Kejsarsnitt.

Sen när vi ville ha syskon blev jag lätt gravid men kunde inte behålla, fick 3 missfall inom 5 månader. Alla tre i vecka 4-6. 

Efter det tredje missfallet fick jag progesteron och trombyl utskrivet inför kommande graviditet. Två månader efter det tredje missfallet blev jag gravid, åt progesteron från + till vecka 13, och trombyl ffrån + till vecka 36.

Nu vill vi ha syskon igen och jag fick ett + för 2 veckor sen, men började blöda 3 dagar efter plusset. Gravtester visar nu neg. Så jag fick alltså missfall igen. Mitt fjärde missfall. Började med progesteron och trombyl från + även denna graviditet. Men det gick ändå inte.

Varför blir det så här? Jag är bara 24 år. Varför, varför, varför????

Någon som vart med om liknande? Dom hittar inga fel på mig heller som det verkar. :(         

• Svar på tråden 2 döttrar, fyra missfall, 24 år...varför blir det så här? Vad är felet?
  • mp90

Man kan ju aldrig vara säker! Men du ska veta att var 4e startad grav slutar i missfall så det är väldigt vanligt! Även om folk sällan pratar om de utan mer om hur snabbt dom blev gravida! Det är ju kroppen som tar bort fostret för de är något fel på det!

Hoppas du snart är gravid igen och att det går vägen:)!!

• Copyjulia

Jag har gjort flera IVf som bara slutat i tidiga missfall. Efter prover på en klinik i London visade det sig att jag hade överaktivt immunförsvar som stöter bort embryona i tidig grav. Jag fick en behandling med bla Prednisolon och nu är jag gravid i v. 31. 

Svar på tråden 2 döttrar, fyra missfall, 24 år...varför blir det så här? Vad är felet?