• Gaaaa

Vi som ska ta språnget med äggdonation i Europa!

Jag har kommit så långt så jag står och vacklar mellan 2 kliniker i Tjekien.
    Vi ska göra äggdonation nu i höst vinter har vi bestämt
    Vi har gjort 6 ivf och ett frys försök. 1 MF i vecka 6 och 2 dagar efter testat possitivt.

Här kan vi träffas och så kan vi dela rädslor, erfarenheter, glädje och tårar tillsammans mot ett PLUSS

• Svar på tråden Vi som ska ta språnget med äggdonation i Europa!
  • Gaaaa

Och 2 dagar efter att testat positivt kom en blödning, MF igen.. Så ska det stå

• Gaaaa

Är jag helt ensam på familjeliv att påbörja detta??

• kvickrot

Nej då! Om allt går bra så ligger jag i startgroparna för en FET snart. Jag har börjat med akupunktur och hoppas att det hjälper.

• Henrietta01

Hej, vilka kliniker väljer du emellan, Gaaa? Har själv haft kontakt med Gennet i Prag (?). De har en behandlingsgaranti som verkar bra; 3:e försöket gratis....Är annars nöjd med AVA Riga, även om det inte blev nåt första ÄD försöket Gråter. Deras nackdel är priset, ca 57 000 kr varje gång (om det inte blir nåt till frysen o det blev det inte för oss) mot 41 000 kr hos Gennet + garantin...Kan tänka mig att betala massor, bara det säkert blir nåt....
    Samtidigt är det smidigt att ta sig till Riga (bor i Sthlm) o nu känner man till både staden o kliniken, undersökn redan gjorda så i princip är det bara att börja ta mediciner igen om ett par veckor, så är vi igång igen. Om vi ska byta klinik så blir det väl att börja om helt igen. Usch, svårt att bestämma detta
    Kliniker i Spanien tycks ha gott rykte, men hur har dom det med donatorernas utseenden? Har dom även långa skandinav-typer??? Är väl lite bökigare att ta sig dit också.....Nån som har synpunkter/erfarenheter?
    Hälsningar Henrietta

• Cecini

Henrietta - vad gäller IVI klinikerna i Spanien så har dom ett jättestort utbud vad gäller utseende på donatorer. Både jag och min man är blonda och blåögda och vi fick börja behandling utan väntetid på kliniken i Valencia i våras. Lyckades på första försöket vilket jag tycker motiverar det något högre priset. Dessutom är dom ju rankade som en av världens bästa kliniker.

• Gaaaa

Båda mina kliniker ligger i Brno unica 4900 eur och reprofit 4500 eur denna har vänte tid ca 4 mån. Jag har mailat och frågat vilka mediciner jag kan förvänta mig att få, men har inte fått svar ännu. Jag har hört att de flesta donatorerna i sp kommer från Ryssland. Men det passar ju oss bra Cecini vad fick du för mediciner??

• Cecini

Gaaa- en kort sammanfattning av min behandling. 1. 15/3 Börjar med p-piller i samband med mens. äter dessa tom den 4/4. 2. 30/3 Decapetyl injektion 3.75mg intramuskulärt. I skinkan hos distriktssköterska. 3. 8/4 börjar med Progynova 2mg tabletter. 3 st dagligen alltså totalt 6mg/dag. Mellan det att man slutar med p-piller och börjar med Progynova ska man få en blödning. (om inte kontakta kliniken)   4. 17/4 vaginalt ultraljud för att mäta livmoderslemhinnan. Min Gyn fyllde i en blankett från IVI som sedan ska mailas/faxas till kliniken. 5. 23/4 Befruktning 6. Samtal från kliniken om resultat. Börja med Utrogestan (Vaginalt!!) 2 st morgon och 2 st kväll. 7. 26/4 ET       

• Gaaaa
    Cecini skrev 2012-10-10 20:36:33 följande:
    Gaaa- en kort sammanfattning av min behandling. 1. 15/3 Börjar med p-piller i samband med mens. äter dessa tom den 4/4. 2. 30/3 Decapetyl injektion 3.75mg intramuskulärt. I skinkan hos distriktssköterska. 3. 8/4 börjar med Progynova 2mg tabletter. 3 st dagligen alltså totalt 6mg/dag. Mellan det att man slutar med p-piller och börjar med Progynova ska man få en blödning. (om inte kontakta kliniken)   4. 17/4 vaginalt ultraljud för att mäta livmoderslemhinnan. Min Gyn fyllde i en blankett från IVI som sedan ska mailas/faxas till kliniken. 5. 23/4 Befruktning 6. Samtal från kliniken om resultat. Börja med Utrogestan (Vaginalt!!) 2 st morgon och 2 st kväll. 7. 26/4 ET       

Wow Tack!!

Från det ena stället har jag fått svar.
    GnRH behandlar endometriospacienter vid fertilitetsbehandlingar.
    Estrogens tabletter som dina progynova.
    Aspirin tabletter.
    Prednisolon som har en kraftig inflammationsdämpande verkan och påverkar även immunförsvaret. Antar att jag får denna då jag har många Autoimmunska sjukdommar.
    Sist Gestagens som dina Utrogestan vaginal.

Väntar med spänning från Unica nu
  • Henrietta01

Tack för info om IVI:s donatorer, Cecini! Har varit inne på deras hemsida, men kan inte få fram nåt pris för äggdonation, nån som vet?

• Cecini

Henrietta - kostnaden för en behandling ligger på ca 90.000 SEK. Sen får man ju räkna med lite kostnader för resor och boende i Spanien.

• mumin67
    Gaaaa skrev 2012-09-18 14:34:19 följande:
    Jag har kommit så långt så jag står och vacklar mellan 2 kliniker i Tjekien.
    Vi ska göra äggdonation nu i höst vinter har vi bestämt
    Vi har gjort 6 ivf och ett frys försök. 1 MF i vecka 6 och 2 dagar efter testat possitivt.

Här kan vi träffas och så kan vi dela rädslor, erfarenheter, glädje och tårar tillsammans mot ett PLUSS

Hej

Jag är ny i denna tråd. Planerad ÄD Vintern 2012. Skall ta Procren sprutan 4 november. Finns det någon i denna tråd som är i samma fas? 
  • Gaaaa
    mumin67 skrev 2012-11-02 09:49:20 följande:

Hej

Jag är ny i denna tråd. Planerad ÄD Vintern 2012. Skall ta Procren sprutan 4 november. Finns det någon i denna tråd som är i samma fas? 
    Jag har inte kommit så långt. jag får alla mina papper från ivf på måndag sedan behöver vi ta reda på våra blodgrupper..
    Feb har vi räknat med att få tillbaka ägg
Svar på tråden Vi som ska ta språnget med äggdonation i Europa!