• Anonym (besviken)

Mitt barns skitstövel till "pappa"!

Nu har han inte träffat, eller pratat med sin son sedan den 13 april. Gången innan dess var han försvunnen i två månader, och gången innan det var det 4 månader, och gången innan det ca 3 månader. Och såhär har det hållt på som nån jävla gubben i öådan mer eller mindre hela tiden sen vi separerade! Han har avsagt sig vårdnaden och allt umgänge nu! Vill inte ha med mig eller vårt barn att göra. Grabben är 4 år och förkrossad, jag vet inte vad jag ska svara varje gång han frågar om jag inte kan ringa honom och fråga om de ska träffas, eller om de kan prata i telefon.. Jag vet inte vad jag ska säga om det alls! Nån som har några tips och råd? Vad kan man göra? Vad ska jag säga till mitt barn?

• Svar på tråden Mitt barns skitstövel till "pappa"!
  • Anonym (besviken)

Nån med egen erfarenhet eller med spontana tankar får gärna ge mig lite råd i detta.. :/

• Anonym (tråkig sits!)

Kontakta barnpsyk och få hjälp av dem, de har säkert sett det här förut och vet hur man varsamt ska hjälpa grabben. Så tråkigt! lycka till!

• Anonym

Ljug och säg att pappa bor väldigt långt borta och där finns ingen telefon... Så sa jag och det funkande ända tills sonen var runt 10 år och då sa jag sanningen med finare ord....

• Emzas

Kan bara säga att du inte är ensam... Min dotters biopappa såg hennes sist för tre år sedan. Pratade senast med henne i tfn i april 2009. Hör inte av sig till jul eller födelsedagar. Svarar på mina sms Max en gång/år men vägrar dock skriva över vårdnaden för att kunna straffa mig... Hon vet att han finns men saknar honom inte längre...

• Malteser

Spontant så tror jag att det viktigaste är att sonen har en bra manlig förebild i sitt liv som uppför sig som en man egentligen skall uppföra sig. Skaffa en ny kille som kan axla den rollen, men välj lite noggrannare nästa gång.

Sedan är ju pappa alltid pappa, så det kommer säkert att svida mer eller mindre genom hela livet. Tyvärr.  

• Anonym

Ta kontakt med familjerätten och se om de kan hjälpa med samarbetssamtal. Han kan inte bara försvinna...

• Syllen

Säg att du inte vet var pappan befinner sig någonstans.

Det blir en tuff period för dig då pojken är i den åldern att han är medveten om att det finns en pappa.

Jag skulle nog även säga att pappa har rest bort ifrån er.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-18 11:22:48 följande:
    Ta kontakt med familjerätten och se om de kan hjälpa med samarbetssamtal. Han kan inte bara försvinna...

Jo, pappor har den möjligheten tyvärr.....
  • Anonym (besviken)
    Anonym skrev 2012-09-18 11:22:48 följande:

Vi har gått på samarbetssamtal i flera år ibland dök han inte upp och ibland gjorde han det. Jag har lobbat för umgänge men han vill inte, nu sist vi var där så skrev han lver vårdnaden på mig och sa tack och hej. Enligt familjerätten kan man inte tvinga honom..
    Malteser skrev 2012-09-18 11:22:23 följande:
    Spontant så tror jag att det viktigaste är att sonen har en bra manlig förebild i sitt liv som uppför sig som en man egentligen skall uppföra sig. Skaffa en ny kille som kan axla den rollen, men välj lite noggrannare nästa gång.

Sedan är ju pappa alltid pappa, så det kommer säkert att svida mer eller mindre genom hela livet. Tyvärr.  

Jag tackar min sons lyckliga stjärna att han har världens finaste bonuspappa som funnits med sedan har var 1,5 år gammal. Där har han en stabil man som älskar honom grymt mycket och som gärna skulle adoptera honom om han fick men det är inget som är aktuellt just nu i vilket fall det får vi diskutera med sonen själv när han blir äldre och kan säga sin egen mening.
  • Anonym (besviken)
    Emzas skrev 2012-09-18 11:22:14 följande:
    Kan bara säga att du inte är ensam... Min dotters biopappa såg hennes sist för tre år sedan. Pratade senast med henne i tfn i april 2009. Hör inte av sig till jul eller födelsedagar. Svarar på mina sms Max en gång/år men vägrar dock skriva över vårdnaden för att kunna straffa mig... Hon vet att han finns men saknar honom inte längre...

Hur gammal är din dotter och hur har du/ni hanterat det hela, vad har ni sagt till dottern och så? Det gör så jävla ont i hjärtat på mig att se min son så ledsen..
Svar på tråden Mitt barns skitstövel till "pappa"!