Hela barnbidraget?
Hej, jag är kille på 14 bast.
Jag har 300 spänn i månaden, 100 kr går till spotify. Därefter har jag bara 200 kvar och det räcker inte långt när jag måste köpa kläder, godis, mat (sibylla någongång i månaden) och andra saker jag kan tänkas behöva själv.
Vinterkläder köper mor eller far. Jag har köpt min cross själv (7 tusen), min dator (7 tusen), datorkomponenter (4 tusen).
Jag köper inte kläder så ofta, kanske varannan månad men då går allt på över flera tusen. Jag har talat med mor min om att få hela barnbidraget men hon säger att det ska gå till min mat och kläder.
Men jag köper ju mina kläder själv??!! Och då till frågan, har hon inte skyldighet att ge mig mat osv tills jag blir 21 utan att ta av mitt barnbidrag. Vad går barnbidraget egentligen till?
Jag behöver verkligen hela barnbidraget i månaden men jag vet inte vad det ska gå och inte gå till så jag kan inte starta en diskussion med henne varför jag ska ha det och varför inte hon ska ha det.
Så vad tycker ni? Borde jag få hela barnbidraget eller iaf få en rejäl höjningp?