• jajja78

kränkning

Jag tänkte höra om det är fler som har haft eller varit med om att en fröken som har en orolig klass när de har nyss börjat ettan, trycker ner ens barn och säger att han / hon är ett problembarn när de är duktiga i skolan och nästan aldrig får beröm, jag tycker detta är en kränkning mot barnet och föräldrarna eller vad tycker ni???

Vad ska man göra åt en sådan sak jag har pratat med fröken, hon är utbildad mellanstadielärare och har bara haft en etta tidigare, hon ställer för höga krav på barnen och sen är de en för stor klass.

• Svar på tråden kränkning
  • jajja78
    Blaha skrev 2012-09-16 12:24:37 följande:
    Prata med rektorn?
    Jag har redan pratat med rektorn och hon tar inte detta på allvar...
  • petsod

Jag har varit med om att mitt barn har kränkts men av andra orsaker, inte för att hon är stökig utan för att hon behöver uppmuntran och stöd då hon är hård mot sig själv ibland och inte tror att hon klarar av saker och ting.
    Tog upp detta med rektorn efter ett katastofalt utvecklingssamtal + att vi hade ett separat möte med fröken i fråga. Nu har dottern bytt fröken sedan hon började i ettan så nu hoppas vi på nya tag.

Våga stå upp för ditt barn, det är ingen annan som gör det år dig.

• mollos

Låter som vi har barn i samma klass. Så där har vi det också i min dotters klass. Jag kommer fortsätta klaga- även om det inte hjälper. Vara med i klassen så ofta man har möjlighet.
    Så himla tråkigt när de vuxna förstör för barnen istället för att peppa, inspirera och höja dem!

Svar på tråden kränkning