• åskmolnet

Spontant gravid efter spolning av äggledare?

Shit, nu befinner vi oss där vi aldrig trodde att vi skulle: vi har misslyckats med en IVF (med "guldägg") och med ett FET(med "toppenblastocyst") och gjort av med de landstingsfinansierade försöken. Norrland är uselt för barnlösa par...flytta aldrig hit!

Men ska iaf göra en spolning av äggledare (på egen bekostnad) nästa vecka. Är ganska säker på att allt kommer att se normalt ut i mina nedre regioner, men, men...

Nu till frågan: jag har hört att flera par har blivit spontant gravida efter en spolning(eller kontraströntgen) av äggledarna. Läkarna säger att det inte finns någon vetenskaplig forskning som stöder detta påstående, men just nu litar jag lika mkt på IVF-läkare som på vem som helst....Läkarna har lyckats bygga upp mitt hopp genom ord som "superspermier", "guldägg" och "starka blastocyster som både klarar nedfrysning och upptining galant", men till ingen nytta!! Jag blir iaf inte gravid.

Så, ngn som vet ngt om detta? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Spontant gravid efter spolning av äggledare?
  • Teodorra

Spolase ni inte äggledarna innan ni började med IVF? Det gjorde vi som ett sista steg i utredningen innan IVF planerna skulle startas.... Då hade vi försökt i 1,5 år utan något plus. Vid spolningen såg vi två äggblåsor, en av dessa är nu vår dotter, så visst kan det funka

• åskmolnet

Vi bor i Norrland (västerbotten) och där ingår inte en spolning i behandlingen, bara 1IVF och 1 FET.That´s it.

Vad kul att det funkade för dig, det ger mig hoppGlad

• Teodorra

Jag känner fler som det funkat för som försökt längre, dock funkade det inte på första försöket för dem.

Svar på tråden Spontant gravid efter spolning av äggledare?