• Anonym (orolig mamma)

Ang vårdnad om barn

är gravid igen har en 16månaders son. och öga detta drog pappan till barnen han vill inte ha fler och jag vill inte ta bort mot min vilja nu börja han redan bråka om vårdnad . han vill ha delad vårdnad som ned sonen. han vill inte ens ha detta barn men kommer ändå kunna träffa o ses när han vill men tycker inte vi ska ha delad vårdnad pga detta. kan tillägga att jag va själv med sonen från v17 till han blev ett år innan vi försökte igen men tog slut efter ca tre fyra månader då jag blev gravid igen.. han vill gå till rätten om detta kan för tvinga mig skriva under delad vårdnad?? orolig mamma..

• Svar på tråden Ang vårdnad om barn
  • Anonym

Ja han kan strida för gemensamvårdnad, och han lär få det när han har det med ert första barn.
    Varför väljer du honom som pappa till ytterligare ett barn?

• Anonym (orolig mamma)

ja för att vi va ihop och jag blev gravid igen med honom. så han kommer ändå få delad vårdnad ? känns bara så omöjligt allt nu

• Tramsa
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-09-14 11:41:05 följande:
    ja för att vi va ihop och jag blev gravid igen med honom. så han kommer ändå få delad vårdnad ? känns bara så omöjligt allt nu
    Såsmåningom blir det så ja, om han vill och inte är helt och hållet olämplig. Vilket han förmodligen inte är om ni har gemensam vårdnad om kommande barns storasyskon.
  • Anonym (orolig mamma)

fast han inte ens vill ha barnet från början ??

• Anonym
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-09-14 11:54:32 följande:
    Vad har det med saken att göra??
    Jag ville inte ha nåt av mina barn när jag fick veta att jag var gravid. Har jag då ingen rätt till dom nu?
  • Anonym
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-09-14 11:54:32 följande:
    Tänk på barnet inte dig själv. Fy använda såna låga saker. Stackars barn.
  • Anonym (soc.)

Att ett barn fötts som man själv inte skulle ha valt om man fick bestämma själv är i sig inte ett hinder från att ha gemensam vårdnad. För att förlora rätten till vårdnad så krävs det att man ska vara olämplig som förälder eller människa på nåt vis. Eller om det föreskommer så pass stora samarbetssvårigheter att det helt enkelt inte funkar praktiskt med två vårndashavare. I dessa fall, kan vilken som helst av föräldrarna tilldömas vårdnaden.

• Anonym (orolig mamma)

vadå stackars barn??! fel att jag inte vill ha delad vårdnad när pappan inte vill ha med barnet o göra utan bara vill jävlas med oss??

• Anonym
    Anonym (orolig mamma) skrev 2012-09-16 10:33:00 följande:
    vadå stackars barn??! fel att jag inte vill ha delad vårdnad när pappan inte vill ha med barnet o göra utan bara vill jävlas med oss??
    Pappan VILLE inte ha med barnet att göra, nu har han ändrat sig, och barnet är inte ens född än.
  • Barbamamah

Skriv inte på papper om gemensam vårdnad och låt han gå till rätten för det om han är intresserad.

Svar på tråden Ang vårdnad om barn