• myran82

Det luktar kemekalier om blöjorna!

Jag förvarar blöjor i ett skåp i badrummet. När jag öppnade där för att fylla på skötbordet möts jag av en kemisk lukt som är värre än vad det luktar i mitt städskåp!

Har ett oöppnat (borde inte lukta?) pampers 3, ett öppnat paket storlek 2 samt ett öppnat paket "dra på blöjor" storlek 4.

Vad är det för fel på blöjorna? Har inte känt den här lukten tidigare när vi använde libero utan den kom nu med bytet till pampers.

Känns inte helt bra att använda dessa blöjor =/

Vet att jag kände lite kemisk lukt från pampers när min äldre son var liten, men långt i från så här mycket. Detta mår man illa av.

• Svar på tråden Det luktar kemekalier om blöjorna!
  • myran82

Har nästan alltid använt libero samt icas tidigare men pampers är bättre till bebisen. Använder andningslarm till honom och det sitter bättre med pampers än med libero. Är nog för att pampers är lite mer stretchiga.

Men efter den där lukten vet jag inte längre, känns inte alls nyttigt.

• Blazie

tycker libero luktar illa, har inget att klaga på vad gäller pampers. men å andra sidan är pampers den enda blöjan han inte får utslag av

• Echo

Pampers har ju lotion i, och den stinker!

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Jolines mamma

Vi använder både libero och pampers.
    Pampers luktar nåt konstigt helt klart.
    Köpte pampers i Turkiet och fy tusan vad dom luktade starkt. Där har dom tillsatt parfym med körsbärslukt :/

• sina

Japp engångsblöjor stinker, särskilt Pampers. Inte konstigt, med tanke på vad det är i dem.

Det var den största anledningen till att vi gick över till tygblöjor...

• Höghus

Pampers har någon sorts lotion i. Det är det som stinker

• Linda2012

Jag började fundera om det var färgämnena i pampers blöjorna som luktar?! Har provat baby-dry och active fit.Active fit son just nu är lilafärgad hela blöjan med figurer ifram luktade jättestarkt,medans de enfärgade vita pampers-baby dry luktade normalt.Kanske har med materialet att göra.Synd att active fit luktar så mycket nu,bästa blöjan vi använt hittils.Ska kontakta pampers och fråga hur det ligger till med färger lotion m,m Återkommer med vilket svar jag fått om ni är intresserade?!

Svar på tråden Det luktar kemekalier om blöjorna!