• Grazzy

Hjälp, hur får jag igång produktionen igen??

Slutade dumt nog med att amma min dotter helt när hon var 2 månader ungefär  pågrund av jag helt enkelt inte hade orken ha henne hängande i brösten största delen av dagen.. nu vill jag få igång mjölkproduktionen igen efter 1 månad, men det kommer bara några strålar ur brösten när jag pumpar sen är det i princip tomt, men fungerar ytterligare med lite handmjölkning. Vad ska jag göra? Jag testar pumpa ur ungefär varannan timma så mycket det går. Hur lång tid tar det ungefär och hur ofta borde jag pumpa ur eller finns det andra sätt att få ut det på effektivare? Brukar även lägga henne till bröstet men hon bara snuttar lite sen skriker hon.

Vill så gärna helamma igen! 

• Svar på tråden Hjälp, hur får jag igång produktionen igen??
  • leiapp

Kolla upp tillmatningsset. Bebisen suger ersättning via en slang som man fäster på bröstet. Tanken är att ersättningen ska göra att det kommer nåt när de suger på bröstet och på så sätt få dem att fortsätta suga och stimulera bröstmjölksproduktionen. Bebisen får också i sig av den mjölk du har i brösten. Varefter du får mer mjölk kommer mindre tas från ersättning och mer från bröstet. Svårt att förklara men kolla upp om det kan vara ngt för er!

Lycka till! 

• Grazzy
    leiapp skrev 2012-09-13 14:37:27 följande:
    Kolla upp tillmatningsset. Bebisen suger ersättning via en slang som man fäster på bröstet. Tanken är att ersättningen ska göra att det kommer nåt när de suger på bröstet och på så sätt få dem att fortsätta suga och stimulera bröstmjölksproduktionen. Bebisen får också i sig av den mjölk du har i brösten. Varefter du får mer mjölk kommer mindre tas från ersättning och mer från bröstet. Svårt att förklara men kolla upp om det kan vara ngt för er!

Lycka till! 
    Det låter  värt en titt, tack för tipset! :)
Svar på tråden Hjälp, hur får jag igång produktionen igen??