Mitt barns farmor tror hon bestämmer när jag ska få tillbaka min dotter, nu är min dotter där o jag får inte hem henne
Behöver råd om vad jag kan göra, o vad jag har för rättigheter. Mitt äldsta barn, dotter på snart 13 år, drar ofta hemifrån när det inte passar här hemma. Hon åker då till sin farmor o farfar som bor en halv kilometer från mig. Hon vägrar att komma tillbaka hem när jag säger åt henne att komma, o hennes farmor ställer sig helt på hennes sida. Som tex nu har hon varit hos sin farmor sen i söndags och vi kom överrens att hon skulle komma idag. Men min dotter vägrar att komma hem o farmor säger att hin inte kommer komma hem förrens min ditter vill. Så här har det hållit på periodvis sen hon var liten, men blivit mycket värre dem senaste åren. Orkar inte längre då jag känner mig helt överkörd som mamma. Är så arg just nu, vad har jag för rättigheter, kan dem verkligen bete sig så här. Imorgon kommer jag gå till botten o ta reda på bad som verkligen gäller. Var bara så arg just nu, i somras var hon borta en månad innan hon fick åka hem. Hennes pappa bor 3 mil härifrån, vi har gemensam vårdnad men har aldrig bott hos honom o dem har ingen bra kontakt. Vad göra???