• Anonym (Maktlös?!)

Mitt barns farmor tror hon bestämmer när jag ska få tillbaka min dotter, nu är min dotter där o jag får inte hem henne

Behöver råd om vad jag kan göra, o vad jag har för rättigheter. Mitt äldsta barn, dotter på snart 13 år, drar ofta hemifrån när det inte passar här hemma. Hon åker då till sin farmor o farfar som bor en halv kilometer från mig. Hon vägrar att komma tillbaka hem när jag säger åt henne att komma, o hennes farmor ställer sig helt på hennes sida. Som tex nu har hon varit hos sin farmor sen i söndags och vi kom överrens att hon skulle komma idag. Men min dotter vägrar att komma hem o farmor säger att hin inte kommer komma hem förrens min ditter vill. Så här har det hållit på periodvis sen hon var liten, men blivit mycket värre dem senaste åren. Orkar inte längre då jag känner mig helt överkörd som mamma. Är så arg just nu, vad har jag för rättigheter, kan dem verkligen bete sig så här. Imorgon kommer jag gå till botten o ta reda på bad som verkligen gäller. Var bara så arg just nu, i somras var hon borta en månad innan hon fick åka hem. Hennes pappa bor 3 mil härifrån, vi har gemensam vårdnad men har aldrig bott hos honom o dem har ingen bra kontakt. Vad göra???

• Svar på tråden Mitt barns farmor tror hon bestämmer när jag ska få tillbaka min dotter, nu är min dotter där o jag får inte hem henne
  • Philippa

Vad är det som har hänt eftersom dottern inte vill komma hem? Det måste vara nåt stort eftersom farmor ställer sig helt på hennes sida....

• Frida joho

Vad gör att hon inte vill vara hemma? Jag åkte gärna iväg oxå i tonåren när jag och min mamma rök ihop. Min mamma kunde säga mycket elaka saker när hon var arg och det tog hårt. Kändes skönt att bara dra iväg då. Och min farmor förstod mig men bestämde inte när jag skulle åka hem dock. Det kom väl lite av sig själv oftast. Men man kanske ska se vart problemet ligger egentligen att hon åker iväg ofta och hitta lösningar på det.

• missen73

Varför vill hon inte vara hemma ? Är ni osams ? Trivs hon inte hos dig ? Var e pappan till henne ?

• duntäcke

Det måste ju onekligen vara något stort som hänt med tanke på att hon fortfarande inte vill hem och att farmorn är på hennes sida. Vad har hänt?

• Anonym

rent sådär så har varken din dotter eller hennes farmor några rättigheter ALLS! 

Dottern är minderårig och ska "lyda" dig och farmor har inga rättigheter alls mot barnet, hon är bara farmor!! 

• Anonym (J)

Men shit va alla bryr sig om vad som har hänt, ska väl ni skita i. Hennes fråga var vad hon själv kunde göra, vissa e så j-la nyfikna, men har inge svar att komma med. Ts vad jag har för mig så vid 13års åldern får barn välja själv vart de ska bo, hos mamman eller pappan, men jag vet inte om det gäller att välja själv om man vill bo hos mor/far föräldrar. Ring till soc och fråga och säg att du vill vara anonym. Lycka till

• missen73

O svaren tyder på ta reda på varför hon inte vill vara hemma !

• Anonym (Maktlös?!)

Ja, jag ska ringa soc, det har inte hänt nåt förutom med fyra barn i hemmet så har vi regler o hon är så jääääkla känslig har alltid varit så fort det inte passar så drar hon

• Anonym (Maktlös?!)

Hennes pappa o jag flyttade isär när hon låg i magen, hon har aldrig bott med honom o har aldrig sovit hos honom

• Anonym (=)

Kan det ha med att hon och pappan inte har någon bra kontakt och därför inte träffas ofta, regelbundet? Att farmor känner att hon är en förlängning av sonen och pappan och därför vill ha henne hos sig och gör som hon gör. Och att dottern genom att vara där känner sig nära sin pappa, som hon säkert saknar. Visst är det fel av farmor men detta kan vara en förklaring som jag ser det.  

Svar på tråden Mitt barns farmor tror hon bestämmer när jag ska få tillbaka min dotter, nu är min dotter där o jag får inte hem henne