• SweetBabe26

frågor kring välling till en 17mån

Hej. Jag undrar hur högt upp går vällingen till barnen? Finns det fullkorns välling till 17mån? Har bara hittat den med päron i men min son blir jätte lös i magen av den. Finns det någon . Min son sover knappt inte mkt på nätterna för han blir inte tillräckligt mätt. Hjälp tack uppskattas!!
    Hör av er kram Anna

• Svar på tråden frågor kring välling till en 17mån
  • SuzR

Jag köper fullkorns vällling från 12 månaders till min 16 månader tjej. Funkar bra!

• La Lola

Alltså....även om det står tex 1 år så betyder ju inte det att de inte kan äta det när de är 2 år...eller 3 år....osv....

Hedda är 3½ år och äter välling från 1 år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • KMW

Sonen är 19 mån och äter också välling från 1 år. Han gillar den och jag vill inte köpa nåt frukttjafs. Känns bara konstigt i välling...

• Ejin

finns tvåårs välling med smak av äpple.. Min tjej dricker de och det funkar fin fint med magen...
    sen såg jag faktiskt tre års välling på ica maxi men det har jag inte sett någon annanstans... 

• Natulcien

Vi ger vår, snart 2 år gamla son, den naturella 1-årsvällingen. Det funkar hur bra som helst. De för äldre barn är ju bara äckel-päckel-smaksatta...

• 010306

de av mina barn som druckit välling körde 1 års varianten tills dem slutade vid 2-3 års åldern. Tror t.om att ena tjejen hade majsvällingen som har ännu lägre "åldersgräns" :p

• pigglet

Våra har kört på en blandning av majs (från 6 månader) och fullkorn (från 12 månader) tills de slutat dricka välling. De har då varit 5-8 år.

Blir han inte mätt så ge havregrynsgröt i stället.
    Eller fortsätt med vällingen, men ge en macka/frukt också.  

• Frozen

Vår snart tvååring äter fortfarande fullkornsvälling från 1 år. 

Hur äter han annars på dagarna? För får han inte i sig tillräckligt med mat under dagen kan det hända att han tar igen det under natten oavsett om han ätit välling precis innan läggdags. Sen är kanske inte fullkornsvälling det bästa om han blir lös i magen, testa då att blanda den med majsvälling. 

• SweetBabe26

Min son äter jätte bra på sitt dagis både mat mellanmålet å sen när vi kommer hem vid 6 tiden brukar han äta mat med oss men han äter inte så mkt så idag gav jag han en Jogurt å sen sin välling när han skulle sova. Nu är då frågan ska jag inte ge han mer välling om han vaknar?

• Frozen

Är du säker på att han vaknar för att han är hungrig då? Sova oroligt kan ju hända att han gör ändå utan att han egentligen är hungrig, men vällingen slinker säkert lätt ner för att det är gott, bekvämt och tryggt :) Han ska i den här åldern inte behöva äta på natten så det går säkert att vänja av honom vid genom att tex börja försöka erbjuda vatten när han vaknar. Vaknar han ofta eller handlar det om någon enstaka gång?

Svar på tråden frågor kring välling till en 17mån